خبرهای داغ:
مدیرعامل موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان (عج) خبر داد

اطعام 9 هزار دانش‌آموز در روز نهم ربیع‌الاول/اعزام 300 مبلغ مهدوی به نقاط مختلف کشور

مدیرعامل موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان (عج) از اطعام بیش از 9 هزار دانش‌آموز در روز نهم ربیع‌الاول در چندین شهر کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۸۳۵۹
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا زنگنه امروز در گفت وگو با خبرنگاران در قم با تشریح برنامه‌های ایام ربیع‌الاول موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان (عج) اظهار کرد: سال 82 برای نخستین بار کلید برگزاری جشن‌های «نورعلی نور» از روز نهم ربیع‌الاول به‌عنوان نخستین طلوع امامت امام زمان (عج) تا هفدهم ربیع‌الاول سالروز ولادت خاتم‌الانبیاء (ص) زده شد و تا امسال هم ادامه داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال موسسه 9 برنامه را در قالب این طرح تدارک دیده است، افزود: اولویت نخست موسسه مدارس و دانش‌آموزان هستند که در همین راستا در دفاتر قم و دیگر دفاتر استانی با همکاری رابطین موسسه بیش از 9 هزار دانش‌آموز در طرح اطعام نهم ربیع‌الاول شرکت کردند.

مدیرعامل موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان (عج) ادامه داد: طرح اطعام دانش‌آموزان در بسیاری از شهرهای کشور انجام شد که به‌عنوان‌مثال در تهران دو هزار و 500 دانش‌آموز، در قم حدود دو هزار دانش‌آموز، در اراک حدود سه هزار دانش‌آموز و در حاشیه مشهد که مورد تأکید رهبر انقلاب بوده حدود چهار هزار دانش‌آموز اطعام شدند.

زنگنه از اهدای یک هزار بسته تبلیغاتی در مدارس ابتدایی خبر داد و گفت: این بسته‌های تبلیغاتی به‌گونه‌ای بودند که مدیران مدارس می‌توانستند از راهکارهای مختلف داخل آن برای برگزاری جشن‌های ربیع‌الاول در مدارس ابتدایی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: اعزام مبلغ و برپایی نشست‌های علمی از دیگر برنامه‌های موسسه بود که تاکنون حدود بیش از 300 نفر مبلغ را به شهرهای مختلف اعزام کردیم. همچنین اجرای تواشیح و سرود ویژه حضرت مهدی (عج) در سطح میدان‌ها شهرها از جمله میدان آزادی تهران از دیگر برنامه‌ها بود که مورد استقبال قرار گرفت.

مدیرعامل موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان (عج) با اشاره به زیرپوشش قرار دادن حدود 6 هزار خانواده در طرح انس افزود: طرح انس به‌صورت اهدای بسته‌های تبلیغاتی مخصوص خانواده‌ها در درب منازل اجرا می‌شود که این بسته‌ها حاوی مواد غذایی و گاهی هم‌غذای تبرکی و یا بسته‌های شیرینی به‌عنوان هدیه امام زمان (عج) است.

زنگنه همچنین از ارسال بسته‌های هدیه برای مردم زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: بسته‌های فرهنگی و غذایی برای مردم شریف کرمانشاه با عنوان هدیه امام زمان (عج) ارسال‌شده و در ادامه نیز در چند مرحله دیگر این کار انجام خواهد شد.

وی از حمایت و پشتیبانی از جلسات و کاروان‌های مهدوی اعزامی از شهرهای مختلف به مسجد مقدس جمکران خبر داد و خاطرنشان کرد: کاروان‌هایی که در حوزه مهدویت فعالیت می‌کنند می‌توانند با ما تماس داشته باشند تا از آن‌ها حمایت و پشتیبانی بیشتری برای رشد و توسعه فعالیتشان داشته باشیم.

 مدیرعامل موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان (عج) در پایان با بیان اینکه مسوولان فرهنگی و اجرایی کشور نسبت به تبلیغ فرهنگ مهدویت در جامعه کم‌توجهی می‌کنند، خاطرنشان کرد: فرهنگ مهدویت فرهنگ آینده‌ساز و امید افزاست و باید از قالب منبر و سخنرانی و جلسات علمی خارج شده و شکلی کاربردی و عینی در جامعه پیدا کند.

ارسال نظرات