فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک مطرح کرد

مشارکت سپاه اراک در ساخت 70 واحد مسکن مددجویی در مناطق زلزله‌زده

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: ساخت 70 واحد مسکونی مددجویی در مناطق زلزله زده کرمانشاه با مشارکت سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۰۴
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در گفتگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده غرب کرمانشاه به همت این ناحیه مقاومت بسیج گفت: از همان روزهای نخست وقوع این حادثه دل‌خراش طی جلساتی که با فرماندهان پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج اراک برگزار کردیم به منظور جمع‌آوری اقلام و نیازهای زلزله‌زدگان تقسیم وظایفی داشتیم.

وی افزود: در بحث امداد، نجات، اسکان اضطراری و موقت باتوجه به نیازمندی‌های لازم در هر بخش به زیرمجموعه‌های ناحیه مقاومت بسیج اراک واگذار شد.

فرمانده ناحیه مقامت بسیج اراک تصریح کرد: از همان ابتدای وقوع زمین‌لرزه تا به امروز 20 تیم اردوی جهادی به منطقه زلزله‌زده غرب کرمانشاه به منظور آواربرداری، زیرسازی مکان استقرار کانکس‌ها برای اسکان موقت، تجهیز و انجام تأسیسات کانکس‌ها اعزام شدند.

پاسدار رضایی با اشاره به میزان کمک‌های جمع‌اوری شده نقدی و غیرنقدی توسط پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج اراک گفت: نزدیک به 40 میلیون تومان کمک نقدی جمع‌آوری شد همچنین در بحث کمک‌های غیرنقدی شاهد کمک‌های خودجوش مردم بودیم، 5 کامیون حامل آب معدنی، تُن ماهی و وسایل گرمایشی و پتو در همان روزهای اول به مناطق ارسال شد .

وی افزود: میزان کمک‌های جمع‌آوری شده به همت پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج در قالب 8 دستگاه خودروی کامیون تک و ایسوزو، 25 دستگاه نیسان وانت اقلام بهداشتی، غذایی و پوشاک به مناطق برای کمک به زلزله‌زدگان ارسال شد.

فرمانده ناحیه مقامت بسیج اراک تصریح کرد: با آغاز عملیات اسکان موقت زلزله‌زدگان تا به امروز به همت مردم ولایتمدار شهرستان اراک 6 کانکس توسط کارخانجات و حوزه‌های شهری اهدا و برای نصب به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد.

پاسدار رضایی خاطرنشان کرد: اتحادیه‌های صنف تاسیسات ساختمانی بسیج اصناف شهرستان اراک نیز وارد میدان شده و اقدام به خدمت رسانی به زلزله‌زدگان کرده است. همچنین ساخت 70 واحد مسکونی مددجویی در این مناطق را به شهرستان اراک محول کرده‌اند که امیدواریم در کمتر از یک ماه پس از تهیه بانک اطلاعاتی و طراحی نقشه‌های ساخت منازل مسکونی با حمایت و کمک خیرین و مردم ولایی و همیشه در صحنه استان کار ساخت را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات