خبرهای داغ:
نايب رئيس مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم مطرح كرد

احيا و بازخواني احاديث نبوي و علوي مهمترين دستاورد امام صادق(ع)

نايب رئيس مجمع نمايندگان طلاب و فضاي حوزه علميه قم گفت: احيا و بازخواني احاديث نبوي و علوي مهمترين دستاورد دوران امام صادق(ع) است زيرا دشمنان در آن دوران به دنبال نابودي اين احاديث بودند.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۷۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام جلال رضوی مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با بیان اینکه کادرسازی فرهنگی امام صادق(ع) سبب تضمین علوم اسلامی شد اظهار کرد: امام صادق(ع) با توجه به شرایط به وجود آمده فرصت را مغتنم شمردند و شبکه علمی و فرهنگی برای اداره اندیشه و تفکر امت اسلام به وجود آوردند.

وی خاطرنشان کرد: هجمه‌های شدید علیه باورهای دینی، تبلیغ علیه قرآن، سنت‌شکنی و حرکت‌های نابخردانه سبب شد که امام صادق(ع) برای نتیجه‌گیری در زمینه فعالیت‌های علمی و فرهنگی رشته‌های علمی را راه‌اندازی کنند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه تربیت شاگردان، پرورش افکار و نشر ایده‌ها در دوران امام صادق(ع) از پدیده‌های نوینی بود که سبب بیمه افکار دینی و نشر حقایق برای جهان بشریت شد گفت: باید میلاد امام صادق(ع) که مقارن با میلاد پیامبر اکرم(ص) است مانند نوری تجلی پیدا کند و نقطه آغاز هم‌اندیشی در زمینه بحث وحدت، آثار و نتایج ثمربخش دوستی در بین مذاهب اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید از فواید وحدت و انسجام امت و حرکت به سوی تمدن اسلامی در راه چاره‌جویی برای حل مشکلات بشریت گام برداشت.

رضوی مهر عنوان کرد: امام صادق(ع) علاوه بر توجه به نشر و ترویج علوم اسلامی، به مباحث فرهنگی تاثیرگذار و مورد نیاز جامعه نیز اهمیت می‌دادند.

وی احیا و بازخوانی احادیث نبوی و علوی را مهمترین دستاورد دوران امام صادق(ع) ذکر کرد و افزود: دشمنان به دنبال نابودی این احادیث بودند ولی انس با قرآن و سیره نبوی جایگاه برتری در بین شاگردان مکتب امام صادق(ع) داشت.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم یادآور شد: آزاد اندیشی از ابتکارات امام صادق(ع) و ارمغان بزرگ برای همه شاگردان بود. بهره‌گیری از قرآن، تحلیل و تفسیر کلمات نبوی و تبیین و روشنگری حکمت‌های علمی شاهکار فاخر علمی در مکتب تربیتی و علمی امام صادق(ع) است.

وی با بیان اینکه شاگردان امام صادق(ع) مانند تشنگانی در کویر شیفته علم‌یابی، کسب معرفت و رسیدن به فیوضات معنوی بودند گفت: باید در جشن میلاد این دو نور پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) برای ارتقاء جایگاه علمی، فرهنگی و فکری جامعه بکوشیم.

رضوی مهر خاطرنشان کرد: تعلیم و تعلم مانند گوهری در کلام و اندیشه امام صادق(ع) مورد توجه بود تا جامعه به جایگاه اصلی خود برسد بنابراین منزلت علمی و زعامت امور فرهنگی از برترین عبادت‌های بشر است.

وی با بیان اینکه بزرگترین درس امام صادق(ع) تلاش مضاعف در راه به ثمر رساندن اهداف فرهنگی و علمی جامعه است گفت: شیرین‌ترین اقدام معنوی و‌ خداپسندانه که مطالبه بشریت محسوب می‌شود، حرکت‌های خردمندانه بر اساس و محور علم، تقوا، خلوص و مجاهدت است.

ارسال نظرات