خبرهای داغ:
رئيس پژوهشكده فرهنگ و معارف قرآن:

پيامبر اكرم(ص) مصداق بارز انسان کامل است

رئيس پژوهشكده فرهنگ و معارف قرآن گفت: پيامبر اكرم(ص) به عنوان كامل‌ترين الگوي خدا در روي زمين است ايشان آنچه خداوند به او دستور داده بود به كار بردند تا الگوي كاملي براي جامعه بشري باشند.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۷۷
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با بیان اینکه خدای متعال در قرآن کریم برای پیامبر اسلام(ص) ویژگی‌هایی بیان کرده است اظهار کرد: برخی اوقات برای پیامبر اکرم(ص) عنوان سراج منیر را استفاده کرده که مانند چراغی روشنایی‌بخش است و مانند خورشید نورانیت می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ایشان خورشید عالم تاب است که همه عالم از نور وجود ایشان در زمینه هدایت‌بخشی و پیدا کردن راه سعادت استفاده می‌کنند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) به عنوان کسی است که آمده‌اند تا عالم را از آلودگی نجات دهند گفت: ایشان مبعوث شده‌اند تا انسان‌ها را آگاه کنند و معلم بشری باشند و در حقیقت پاک‌کننده جامعه بشری از ناپاکی‌های روحی و روانی است.

وی عنوان کرد: در برخی از آیات از حضرت به عنوان کسی که دارای صفت خلق عظیم است یاد شده و در برخی از روایات آمده که رسول خدا(ص) در قله ادب قرار دارد.

یوسفی مقدم یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) به عنوان کامل‌ترین الگوی خدا روی زمین است ایشان آنچه خداوند به او دستور داده بود به کار بردند تا الگوی کاملی برای جامعه بشری باشند.

وی با بیان اینکه اگر کسی می‌خواهد دستورات خدا را عملیاتی کند و از فردی الگوگیری کند؛ بهترین فرد شخص پیامبر اکرم(ص) است گفت: ایشان در همه ابعاد اخلاقی، اعتقادی و احکام عملی الگو هستند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با تأکید بر الگوگیری از پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) هیچ امری را به عنوان دستورالعمل برای مردم بیان نمی‌کردند مگر اینکه به عنوان دستور العمل عمل می‌کردند که این امر برای مسؤولان الگو است.

وی یادآور شد: مردم باید از کسانی تبعیت کنند که اهل عمل و عالم ربانی باشند، اگر کسی عالم باشد ولی اهل عمل نباشد صلاحیت پیروی و اطاعت از او در عالم خارج نیست و جز خسران و گرفتاری به همراه ندارد.

یوسفی مقدم عنوان کرد: سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) به گونه‌ای است که عموم مردم می‌توانستند خود را به پیامبر اکرم(ص) نزدیک کنند و هیچ کس احساس نمی‌کرد که پیامبر اکرم(ص) در جامعه بر او برتری دارند.

ارسال نظرات