خبرهای داغ:
استاد حوزه علميه قم:

استقامت پيامبر اكرم(ص) در جريان تحريم الگو است

استاد حوزه علميه قم گفت: استقامت پيامبر اكرم(ص) در جريان تحريم آن زمان درس‌هايي براي امروز دارد و اگر رعايت كنيم در بسياري از مباحث موفق مي‌شويم.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۸۱
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام عباس رضوانی نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: از دوران کودکی پیامبر  اکرم(ص) آثار عظمت ایشان مشخص بود و در روایتی از امام محمد باقر(ع) نقل شده که فرشتگانی از کودکی ایشان را همراهی می‌کردند.

 وی با اشاره به نکات موجود در آیات قرآن درباره پیامبر اکرم(ص) گفت: وجود رسول خدا(ص) کانونی است که از آن کانون باید روش زندگی خود را استخراج کنیم. رسول اکرم(ص) انسانی کامل است که شناخت نوع زندگانی و شناخت سبک رفتار ایشان مهم است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رفتار و حرکات پیامبر اکرم(ص) برای همه زمان‌ها است به طوری که سبک رهبری، مدیریت پیامبر، سبک زندگی خانوادگی و معاشرت با همسر و اصحاب و یاران می‌تواند از جمله شاخصه‌های زندگی رسول اکرم(ص) باشد.

وی عنوان کرد: آنچه به عنوان سیره پیامبر اکرم(ص) می‌توان بررسی کرد اصول اولیه ا خلاق و معیار اولیه انسانیت است که در سیره ایشان مشاهده می‌شود. بحث خیانت در منطق عملی ایشان وجود نداشت و پاسدار اصول انسانی، صداقت و امانت بودند.

رضوانی نسب یادآور شد: رسول خدا(ص) هیچ گاه در برابر دشمن تسلیم نمی‌شدند و در برابر یتیم و دیگران چهره متفاوت داشتند؛ خلق و سخن ایشان حالت ویژه داشت تا مردم را از جهالت بیدار کند و در رفتار پیامبر  اکرم(ص) ملاحظه می‌شود که در مسائل شخصی انسانی نرم بود.

وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) در بحث جنگ، سیاست و کشمکش نظامی فرماندهی فوق العاده داشتند گفت: ایشان در جنگ آرامش و صفای معنوی خود را داشته و افراط و تفریط نداشتند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: خصوصیت رسول خدا(ص) الهام‌بخش معنویت، خلوص و استقامت بود و استقامت ایشان در جریان تحریم آن زمان درس‌هایی برای امروز دارد و اگر رعایت کنیم در بسیاری از مباحث موفق می‌شویم.

وی یادآور شد: کسانی که تریبون دارند و به نحوی مباحث اسلام را بررسی می‌کنند در نظر داشته باشند پیامبر اکرم(ص) وسائل مادی نداشتند ولی بهترین مبلغ شدند.

ارسال نظرات