خبرهای داغ:

برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران پایور سپاه قم

مرحله نیمه نهایی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران پایور سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در سالن شهیده طیبه واعظی سازمان بسیج جامعه زنان قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۹۱۰۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

خانم «رستمی» رابط و مشاور نمایندگی خواهران در سازمان بسیج جامعه زنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی در سطح جامعه مخصوصا در نهاد‌ها و سازمان‌ها اظهار داشت: این موضوع از راه‌های ترویج فرهنگ و معارف قرآنی به طور کلان در تمام سطوح سنی و قشرهای جامعه و بخصوص در نهاد مقدس سپاه است.
وی همچنین تاکید مقام معظم رهبری در مورد انس با قرآن را یادآور شد و افزود: ایشان سفارش می‌کنند که هروز یک صفحه از قرآن را بخوانند و از طرف دیگر می‌فرمایند «انس با قران، آشنایی با قرآن، ما را نزدیک می‌کند. این جلسات قرآنی، دوره‌های قرآنی، مسابقات قرآنی، به خاطر این است که این‌ها همه اش مقدمه است، ولی مقدماتی لازم است، مقدمه‌ای برای تهذیب و تزکیه نفس و رسیدن به مقام قرب الهی.»
رابط و مشاور نمایندگی خواهران در سازمان بسیج جامعه زنان در ادامه با بیان اینکه هدف از برگزاری مسابقات شناسایی و رشد استعداد‌های قرآنی و توسعه و ترویج علوم قرآنی است، خاطرنشان کرد: این مسابقات هر سال در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرائت و تفسیر در دو سطح ویژه پایوران خواهر با هر نوع عضویت برگزار می‌گردد.
وی یادآور شد: مسابقات قرآن کریم در ۴ مرحله استانی، نیمه نهایی، کشوری و نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود و البته مسابقات قرآنی نیرو‌های مسلح هر دو سال یکبار برگزار می‌گردد.
رستمی با اشاره به نتیجه مسابقات قرآن کریم در مرحله نیمه نهایی عنوان کرد: نفرات برتر مسابقات که امسال به مرحله کشوری راه یافتند خدیجه مرحمتی در رشته حفظ کل، معصومه احمدی آدینه لو رشته ترتیل، صغری قاسمی رشته قرائت، مهدیه جوکار و سیده زهره دیبایی در رشته مفاهیم می‌باشند.
یادآور می‌شود: در مسابقات کشوری قرآن کریم نیرو‌های مسلح که مردادماه گذشته در مشهد مقدس برگزار شد، خدیجه مرحمتی در رشته حفظ بیست جز از قم رتبه اول را از آن خود کرد.
ارسال نظرات