خبرهای داغ:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

وحدت تنها یک شعار نیست/ سرنوشت جامعه به وحدت بستگی دارد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت وحدت تاکید کردند و این مساله تنها یک شعار نیست و سرنوشت جامعه به وحدت بستگی دارد.
کد خبر: ۸۹۵۹۴۰۵
|
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به لطف خداوند به رسول اکرم(ص) اظهار کرد: خدا در قرآن به لطف خاص خودش به پیامبر(ص) اشاره کرده است، در دوره حکومت رسول اکرم(ص)، خداوند نعمت‌های زیادی را نصیب بشر کرد تا به نهایت سعادت برسد.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) در طول حکومت خود، خورشید درخشانی بود که نور خود را به جهانیان عرضه کرد، با این وجود رسول اکرم(ص) بارها به مردم خطاب کرد که آیا در انجام رسالت خود کوتاهی کردیم؟
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: دوران محرومیت بشر از حکومت محمدی و اهل‌بیت(ع) به دوران تاریکی یاد شده است، حق فرمانروایی از آن اهل‌بیت(ع) است، شخصیت رسول اکرم(ص) یک شخصیت جاودانه است، حتی با وجود این که در ظاهر از دنیا رفته است.

آیت‌الله اراکی، فرمانروایی رسول اکرم(ص) را تا روز قیامت متداوم دانست و تصریح کرد: اگر کسی تسلیم حکم پیامبر(ص) نشود، در واقع ایمان نیاورده و به این مساله در روایات اهل سنت نیز اشاره شده است. 

وی ادامه داد: سنت الهی حتمیت دارد که سرانجام حاکمیت رسول اکرم(ص) از طریق فرمانروایان برگزیده او به جامعه بشر حاکم می‌شود، این جریان تخلف ناپذیر است و لطف خداوند از پیامبر(ص) روی برنمی‌گرداند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: خداوند به بشر آن چنان نعمت می‌دهد که سرریز از نعمت شود، این عطا از طریق رسول اکرم(ص) به همه کسانی که خود را به پیامبر(ص) پیوند بزنند، تعلق می‌گیرد، آن کسانی که رضایت رسول اکرم(ص) را بر رضایت شخصی خود ترجیح دهند، مورد رضایت خداوند قرار می‌گیرند و سرشار از نعمت می‌شوند.

آیت‌الله اراکی با اشاره به راه رسیدن به رضایت الهی اظهار کرد: رضایت خداوند متعال از طریق وجود مقدس رسول اکرم(ص) برای مومنانی است که با رسول اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) پیوند داشته باشند، اتحاد جامعه بشری را یکدست می‌کند و جامعه بشری با پیوند با رسول اکرم(ص) به سعادت دست می‌یابد.

وی ادامه داد: سرانجام باید جامعه بشری به جایی برسد که مشمول رحمت الهی شود، این رحمت از راهی جز ایجاد پیوند با پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) ایجاد نخواهد شد. امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت وحدت تاکید کردند و این مساله تنها یک شعار نیست، هدف آفرینش جامعه بشری این بود که جامعه به وحدت واحده در سایه اطاعت از رسول اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) برسد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: رسول اکرم(ص) در روایتی فرمود ستارگان برای جامعه بشریت امانی از گمراهی و غرق شدن در طوفان دریاها و اهل‌بیت(ع) امان امت من از اختلاف هستند، اختلاف در امت از جایی شروع می‌شود که یکی از قبایل عرب با اهل‌بیت(ع) اختلاف پیدا کنند.

آیت‌الله اراکی با اشاره به آثار اتحاد اظهار کرد: اتحاد موجب پیشرفت ولی تفرقه موجب جنگ و محرومیت می‌شود، از روزی که بشر پا به عرصه وجود گذاشت، اتحاد اهمیت داشت و یکی از سنت‌های مهم الهی اتحاد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جامعه بشری همواره اختلاف وجود دارد مگر اینکه رحمت الهی آن‌ها را با یکدیگر متحد کند، آنجا که رحمت الهی شامل بشر شود، آنان امت واحده خواهند شد، بشر بدون پیروی از رسول اکرم(ص) دچار اختلاف می‌شود و خداوند نعمت پیامبر(ص) را یک نعمت بزرگ برای مردم مطرح کرده است.

ارسال نظرات