خبرهای داغ:
نماینده بسیج دانشجویی و تبیین مواضع

برخی آزاداندیشی را به معنای ایجاد هیاهوی سیاسی می دانند

مقام معظم رهبری، آزاد اندیشی را به معنای آزادانه فکر کردن و آزادانه تصمیم گرفتن و به دنبال بلندگوهای غرب حرکت نکردن می فرمایند اما کمتر دیده می شود که در همه دانشگاهها و به خصوص دانشگاههای استان همه دانشجویان از هر قشری بتوانند آزادانه حرف خود را بزنند.
کد خبر: ۸۹۵۹۷۸۵
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، از خراسان جنوبی، دانیال مدبر نماینده بسیج دانشجویی و تبیین مواضع در دیدار نماینده ولی فقیه با بیان اینکه موضوع اولی که می خواهم در مورد آن صحبت کنم مربوط به مسائل صنفی است که با وجود مطرح شدن در ابعاد مختلف متأسفانه پیگیری انجام نشده است گفت: این مسئله سه برداشت را برای ما دارد اول اینکه بودجه کافی برای مسائل صنفی وجود ندارد که این قابل قبول است.


دومین برداشت این است که مسئولین قدرت انجام پیگیری را ندارند که ما این را حق الناس می دانیم.


مدبر بابیان اینکه سومین برداشت این است که مسئولین این کار را انجام نمی دهند که دانشجویان از کار اصلی خود دور بمانند و درگیر این مسائل شوند اذعان کرد: این امر فرصتی می شود که برخی مسئولین از آب گل آلود ماهی گرفته و دانشجو را از مسیر اصلی خود دور کنند لذا از مسئولین مربوطه درخواست می کنیم این مشکلات را تا حد امکان برطرف کنند.


وی با بیان اینکه موضوع دوم بحث کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها است که رهبری هم به آن اشاره کردند تصریح کرد: این موضوع در دانشگاهها مظلوم و مغفول مانده است .


وی با اشاره به این موضوع که برخی آزاداندیشی را به معنای ایجاد هیاهوی سیاسی می دانند اظهار کرد: حضرت آقا آزاد اندیشی را به معنای آزادانه فکر کردن و آزادانه تصمیم گرفتن و به دنبال بلندگوهای غرب حرکت نکردن می فرمایند اما کمتر دیده می شود که در همه دانشگاهها و به خصوص دانشگاههای استان همه دانشجویان از هر قشری بتوانند آزادانه حرف خود را بزنند. لذا مورد انتظار است که این امر هم مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.


وی با اشاره به این امر که بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل فراجناحی مسئله حریم دانشگاه را مورد توجه قرار داده است گفت: قانون، قانون است و باید برای همه دانشجویان چه همسو و یا غیر همسو یکسان باشد و به یک شکل برخورد شود .


دانیال مدبر با بیان اینکه موضوع دیگری که متاسفانه در اکثر دانشگاههای کشور و علی الخصوص دانشگاههای استان آنقدر دانشجو و فرهنگی دچار بروکراسی اداری شدند گفت: این امر سبب شده است که دیگر هیچ انرژی ای برای فکر کردن و اجرای برنامه نماند و این باعث کمرنگ تر شدن برخی مسائل اجتماعی، فرهنگی و ... در دانشگاهها شده است.


وی با بیان اینکه در دانشگاهها همکاری در زمینه های فرهنگی صورت نمی گیرد اذعان کرد: تعدادی از مسئولین هم دغدغه ی کار فرهنگی را ندارند و این مسئله علی رغم هشدار مقام معظم رهبری در زمینه جنگ نرم این مسئله مظلوم واقع شده است.


وی با اشاره به اینکه مسئله ی بعدی روشنگری در باب مسائل مالی دانشگاه است تصریح کرد: دانشجو باید بداند آن بودجه ای که توسط وزارت خانه تصویب و در اختیار دانشگاه قرار می گیرد صرف چه می شود و این یکی از مطالبات جدی ما است.
وی با بیان اینکه مهم ترین مسئله، مسئله عدالت است گفت: از همه مسئولین درخواست دارم که عدالت را محور کار خودشان دهند اگر بنا بر بودجه ، امکانات،شنیدن درد محرومین، محاکمه و مواخذه باشد باید برای همه باشد. عدالت را در هر پست و مسئولیتی رعایت کنیم.


وی در پایان گفت : مشکلات زیاد است اما ما دانشجویان بسیجی سینه خود را سپر می کنیم و در مقابل همه ناملایمات می ایستیم و تلاش خود را برای مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به کار می گیریم تا اندکی در ظهور امام زمان سهیم باشیم و جامعه را به سمت مدینه فاضله ای سوق دهیم تا الگویی برای شرق و غرب باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها