خبرهای داغ:
با رويكرد توسعه بازار

دومين نشست شركت‌هاي دانش بنيان استان قم برگزار مي‌شود

مدير عامل صندوق پژوهش و فناوري كريمه از برگزاري دومين نشست شركت‌هاي دانش بنيان استان قم با رويكرد توسعه بازار در روز چهارشنبه ٢٢ آذر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۰۲۸۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علیرضا باباخان با اشاره به برگزاری دومین نشست شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: نشست پیشین شهریور ماه برگزار شد که شرکت‌های دانش بنیان با خدماتی که می‌توانند دریافت کنند آشنا شدند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون یکی از بزرگترین مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان این است که نمی‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند و شرکت‌های دانش‌بنیان بازاری برای فروش ندارند.

مدیر عامل  صندوق پژوهش و فناوری کریمه از برگزاری دومین نشست شرکت‌های دانش بنیان استان قم با رویکرد توسعه بازار خبر داد و افزود: در این نشست قصد داریم خدماتی که قانون برای شرکت‌های دانش بنیان تعیین کرده و به شرکت‌ها عرضه می‌کند به آنها پیشنهاد دهیم تا آگاهی این شرکت‌ها افزایش پیدا کند و بتوانند از امکانات و ظرفیت‌ها استفاده بهتری ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع دنبال شناسایی فرصت‌های همکاری با شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا کمک کنیم شرکت‌ها محصولات خود را در بازارچه‌های داخل و خارج کشور به فروش برسانند.

باباخان خدمت لیزینگ را یکی از ابزارهای مناسب ذکر کرد و افزود: در این ابزار در واقع طرف تقاضای شرکت‌های دانش بنیان تحریک می‌شود که در این راه از صندوق نوآوری و شکوفایی کمک خواهیم گرفت.

وی عنوان کرد: وامی به خریداران محصولات شرکت‌های دانش بنیان اعطا خواهد شد تا خریداران ترغیب شوند و از کالاهای تولید داخل شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند که در مورد جزئیات استفاده از این خدمات، نحوه ارسال مدارک، درخواست استفاده از این خدمات و سایر الزامات دیگر در این نشست با مسؤولان شرکت‌ها گفت‌وگو می‌شود.

مدیر عامل  صندوق پژوهش و فناوری کریمه خاطرنشان کرد: در این نشست مدیران ارشد استانی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی حضور دارند.

وی با اشاره به مخاطبان اصلی این نشست گفت:‌ مهمترین مخاطبان در درجه نخست شرکت‌های دانش‌بنیان، درجه دوم شرکت‌های فناور و درجه سوم نخبگان و پژوهشگران هستند که هنوز شرکتی احداث نکردند ولی قصد دارند شرکت دانش‌بنیان احداث کنند.

باباخان خاطرنشان کرد: چهارمین گروه مخاطبان شرکت‌های صنعتی هستند که اکنون در بخش صنعت فعالیت می‌کنند ولی دانش‌بنیان نیستند در حالی که می‌توانند با شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شوند و به سوی شرکت دانش بنیان حرکت کنند تا از این مزایا بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان مشکل بازار دارند گفت: بازارهایی که در این نشست معرفی می‌شود به شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند تا بازار این شرکت‌ها در سطح داخلی و صادرات توسعه پیدا کند و با این حمایت‌ها و ابزارهای مالی آشنا می‌شوند تا از ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنند.

دومین نشست شرکت‌های دانش بنیان استان قم با رویکرد توسعه بازار چهارشنبه ٢٢ آذر امسال ساعت ٩ و ١٥ دقیقه در سالن رضوان مرکز همایش‌های بین المللی شهرداری قم واقع در خاکفرج برگزار می‌شود.

ارسال نظرات