خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه مطرح کرد:

استقلال اقتصادی شاخصه فردانقلابی است

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه، استقلال اقتصادی را از شاخصه‌های فرد انقلابی دانست و بر ترویج تفکرانقلابی‌گری در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۶۱۷۱۵
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مجتبی بیاتی در همایش  فعالین الگوهایی برتر اقتصاد مقاومتی که در سالن شهید قهاری مجتمع رفاهی بعثت کرمانشاه برگزار شد، ضمن درود و سلام به ارواح شهدا و آرزوی توفیق برای مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، از تلاش های جهادگران و بسیج سازندگی استان در زمینه اردوهای جهادی، هجرت و اقتصاد مقاومتی تقدیر و تشکر کرد.

 

وی گفت: همچنین از تمام مدیران دستگاه های اجرائی و کارآفرینان در عرصه اقتصاد مقاومتی که در شکوفایی اقتصاد استان و کشور نقش دارند نیز تقدیر و تشکر می کنیم.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه، ماموریت بسیج سازندگی در عرصه های مذکور به ویژه اقتصاد مقاومتی را ماموریتی سنگین دانست.

 

وی با اشاره به زلزله اخیر استان در ۲۱ آبان امسال گفت: در حادثه دلخراشی که در استان رخ داد و زلزله باعث جان باختن تعداد زیادی از همشهریان و هم وطنان ما در استان کرمانشاه شد، تعداد زیادی از منازل مردم تخریب شد و تبعات زیاد دیگری را نیز برای استان داشت، شاید اولین گروه هایی که در این مناطق حضور پیدا کردند، گروه های جهادی بودند.

 

بیاتی تصریح کرد: صبح روز اول که عزیزان ما در ادارات مختلف در منطقه حضور یافتند، اردوهای جهادی و خودجوش از همه مناطق کشور، در این مناطق حضور داشتند.

 

وی گروه های جهادی را یک ظرفیت بسیار ارزشمند برای نظام دانست و گفت: ما باید از این ظرفیت، پتانسیل و قدرت به نحو احسن استفاده کنیم و به عنوان یک ذخیره و کار بسیار ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی قدر این ظرفیت را بدانیم.

 

این مسئول تفکر انقلابی گری را تفکر حاکم بر روحیه جهادی دانست و افزود: ما یک ارزشی به عنوان تفکر انقلابی گری در جامعه داریم که باید قدردان آن باشیم.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای خلفت بشر تاکنون ما یک واقعیتی را در جهان تحت عنوان مبارزه حق و باطل داریم و اگر تاریخ بشریت را بنگریم، شاهد این  هستیم که مبارزه بین حق و باطل همواره در جهان بوده است.

 

بیاتی گفت: روح مبارزه بین حق و باطل روحیه انقلابی گری است و هر زمان در جوامع این روحیه حاکم و حق خواهانی در جامعه بودند، بین حق و باطل مبارزه داشته ایم.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: در عصر حاضر هم نماد مبارزه حق و باطل در پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیدا شد.

 

وی یادآور شد: امروز ما با تفکری در جامعه تحت عنوان تفکر انقلابی روبرو هستیم که در فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و دلسوزان انقلاب متعدد به آن اشاره و تاکید شده که باید این روحیه انقلابی را حفظ کنیم.

 

بیاتی تصریح کرد: این روحیه انقلابی و تفکر انقلابی، ایمان و عمل صالحی است که باعث می شود ملت در میدان مقاومت ثابت قدم بماند.

 

وی از جمله شاخصه های روحیه انقلابی گری را با توجه به فرمایشات رهبری پایبندی به ارزش های اساسی جمهوری اسلامی و اسلام دانست و گفت: بنابراین فرد انقلابی باید به اصول اساسی دین اسلام پایبند باشد و به آنها عمل کند.

 

این مسئول افزود: دیگر شاخصه فرد انقلابی این است که همت بلند برای رسیدن به آرمان ها داشته باشد. محافظه کاری و ناامیدی از مشخصه های فرد انقلابی نیست.

 

وی دیگر شاخصه فرد انقلابی را داشتن استقلال فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد و افزود: انسان که پایبند به تفکر انقلابی باشد، سبک زندگی را از دیگران نمی آموزد و آن را پیاده نمی کند. این درحالی است که ما بهترین سبک های زندگی را در اسلام داریم.

 

بیاتی ادامه داد: فرد انقلابی در بخش اقتصاد نیز به کسی وابسته نیست و تفکر انقلابی در حوزه اقتصادی به معنای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  است.

 

و

ی تاکید کرد: اینکه افتخار کنیم وارد کننده صرف هستیم، این قطعا با اقتصاد مقاومتی و روحیه انقلابی سازگار نیست و فاصله های زیادی هم دارد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه، فرد انقلابی را فردی دشمن شناس دانست و گفت: فرد انقلابی رصد می کند که از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نظام سلطه چه برخوردی با ما داشته است.

 

وی افزود: یک فرد انقلابی همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده اند، می بیند که نظام سلطه نه تنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بلکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چه برخوردی با ما داشته است.

 

بیاتی تصریح کرد: یک فرد انقلابی می بیند که نظام سلطه سالها چند هزار میلیارد دلار در مجالشان پول برای براندازی انقلاب اسلامی تصویب می کنند و هیچ ابایی هم ندارند.

 

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شما می بینید که در بعضی از کشورها، نظام سلطه بودجه هایی تصویب می کنند تاانقلاب اسلامی را ابتدا مهار و سپس براندازی کنند. فرد انقلابی اینها را می بیند و دشمن شناس است و دشمن را رصد می کند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه ادامه داد: فرد انقلابی علاوه بر تقوای الهی که باید داشته باشد، تقوای اجتماعی دارد و امر به معروف و نهی از منکر می کند.

 

وی تصریح کرد: فرد انقلابی نمی تواند در جامعه شاهد این باشد که منکراتی دارد انجام می شود و نسبت به آن بی تفاوت باشد. در یک کلمه بی تفاوتی از شاخصه های فرد انقلابی نیست.

 

بیاتی گفت: ما نمی توانیم در برابر فامیل، همسایه، همشهری و هم وطن بی تفاوت باشیم. واقعا ارزشمند بود که پس از زلزله ای که در استان کرمانشاه رخ داد اکثر هم وطنان ما احساس مسئولیت کردند و پای کار آمدند و این یکی از شاخصه های مهم و بارز امر به معروف است.

 

وی در پایان تاکید و خاطرنشان کرد: این امر به معروف را باید در همه زمینه ها گسترش دهیم که شاهد جامعه ای پویا و ۱۰۰ درصد اسلامی و انقلابی باشیم.

ارسال نظرات