خبرهای داغ:
یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد:

بی‌بصیرتی اقتصادی مهمترین مشکل اقتصاد کشور است

یک کارشناس اقتصادی، بی بصیرتی در اقتصاد را مهمترین مشکل حوزه اقتصاد کشور دانست.
کد خبر: ۸۹۶۱۷۶۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سید امین موسوی در همایش  فعالین الگوهایی برتر اقتصاد مقاومتی که در سالن شهید قهاری مجتمع رفاهی بعثت کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار جهادی از دیدگاه خداوند و آیات قرآن گفت: خداوند درجات بالایی برای جهادگران قائل است.

 

وی افزود: جهاد فقط نظامی نیست، و امروز باید در تمام عرصه ها جهادگر بود.

 

این استاد دانشگاه با اشاره سخنان امام صادق(ع) ادامه داد: جهاد اکبر در بالاترین درجه قرار دارد و پس از آن جهاد علمی است.

 

وی گفت: طبق فرمایش ایشان جهاد دفاعی در درجه بعدی و جهاد دیگر جهاد اقتصادی یا بی نیازی از دیگران است.

 

موسوی با اشاره به فرمایش حضرت علی علیه السلام گفت: امروز حرف کشورهای توانمند در دنیا خریدار دارد و بالعکس کشورهایی که توان اقتصادی ندارند، وابسته به دیگران می شوند.

 

وی افزود: ما برای اینکه در کشور  به سر منزل مقصود در حوزه اقتصاد برسیم باید بصیرت را در حوزه اقتصادی چون حوزه های امنیتی داشته باشیم.

 

این مسئول ادامه داد: در حوزه فرهنگ نیز اگر چه مشکلاتی داریم اما نیمه بصیرتی داریم اما در حوزه اقتصاد بصیرت نداریم.

 

این کارشناس اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: غالبا در بین مسئولین و آحاد جامعه در این زمینه بصیرت نداریم.

 

وی گفت: وقتی امروز می گویند استفاده کالای داخلی یک ضرورت برای اقتصاد کشور بوده، رقابت برای واردات کالای خارجی نشان از نداشتن بصیرت است.

 

وی افزود: حضرت آقا از سال ۸۰ مدام می فرمایند اولویت را روی اقتصاد بگذارید. نامگذاری سالها هم برای همین است اما امسال که سال ۹۶ است ما این بصیرت را در خودمان نمی بینیم.

 

وی تاکید و خاطرنشان کرد: مشکل امروز اقتصاد ما بی بصیرتی در این حوزه است.

 

این کارشناس اقتصاد مقاومتی گفت: مشکلات اقتصادی چون تحریم، رکود و... بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ما است، مشکل اصلی ما همان نداشتن بصیرت اقتصادی است.

 

موسوی گفت: بنیان اقتصاد مقاومتی را آلمانی ها در دهه ۱۸۸۰ میلادی گذاشتند و از ورود کالای وارداتی به کشورشان ممانعت کردند. امروز آلمان کشور اول کشورهای اروپایی است.

 

وی افزود: سیاست اقتصاد مقاومتی مجموع علوم دانشگاه ها و حوزه های علمیه ما و اندیشمندان داخلی است اما با حجم واردات موجود به آن اعتقادی نداریم.

 

وی تاکید کرد: بهره گیری از توانمندی های داخلی از اصول اصلی اقتصاد مقاومتی است.

 

موسوی گفت: عملیات روانی بیش از خود  فشارهای اقتصادی بر کشور ما اثر گذاشته است و اقتصاد ما از آن رنج می برد.

 

وی افزود: زمانی متوسط درآمد ایران یک سیزدهم الان بود اما الان امکانات وجود دارد و وضع اقتصادی رو به جلو است اما نگاه مردم مناسب نیست و بار دوم بر دوش اقتصاد ما همین بار روانی است.

 

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اکنون ایران رتبه  بیستم اقتصاد دنیا را دارد، به سایر مشکلات حوزه اقتصاد کشور اشاره کرد و مهمترین رکن توسعه اقتصادی را تکیه بر توان داخلی دانست.

ارسال نظرات