خبرهای داغ:
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری:

ایجاد داعش برای ناامنی و چپاول در خاورمیانه بود/ بساط داعش به ظاهر برچیده شده است/ آرامش درپی شکست داعش ما را دچار غفلت نکند

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آرامشی که در پی شکست نظامی و میدانی داعش بوجود آمده نباید ما را غافل کند چرا که فکر، اندیشه و حامیان داعش وجود دارند و ما اگر غافل شویم احتمال دارد داعش دوباره سر و سامان گیرد و برگردد.
کد خبر: ۸۹۶۲۲۵۵
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و از چهره های تقریبی کشور صبح امروز در همایش هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات، علما و معتمدین شیعه و سنی استان اظهار داشت: حقیقت مسلمی که همه سیاستمداران پذیرفتند استمرار بخشیدن به انقلاب مهمتر از انقلاب است و اگر این را بپذیریم نقش سپاه در انقلاب اسلامی برای ما مشخص می شود.

وی عنوان داشت: هر چند تمام بخش ها ، نیروهای مسلح و تعامل مردم و مسئولین در استمرار نظام اسلامی نقش دارند اما سپاه ستون فقرات و رگ حیات این نظام است.

مولوی سلامی با بیان اینکه امام راحل فرمودند " اگر سپاه نبود کشور نبود"  افزود: در شکل گیری انقلاب اسلامی عوامل مختلفی از جمله علما، مردم و امام نقش داشتند اما بعد از پیروزی انقلاب عوامل داخلی و خارجی می خواستند انقلاب را از مسیر اصلی منحرف کنند و برای این هدف خودشان ترفندهای مختلفی بکار بستند.

وی ادامه داد: اگر سپاه در تمام این مراحل نبود مشخص نبود وضعیت کشور امروز چگونه بود.

این چهره تقریبی کشور خاطرنشان کرد: اگر نظام اسلامی روز به روز رو به پیشرفت بوده به خاطر فداکاری عناصر مختلف بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است و این واقعیت مصداق سخن امام است.

وی با بیان اینکه تکفیری هایی که بیش از 5 سال است در خاورمیانه قتل و غارت مسلمین کردند امروز بساطشان به ظاهر برچیده شده است متذکر شد: داعش در عرصه میدانی و نظامی با شکست رو به رو شده و با از بین رفتن داعش احساس امنیت بوجود آمده است اما نباید غافل شویم چون تفکر و اندیشه داعش وجود دارد .

مولوی سلامی اظهارداشت: آرامشی که در پی شکست نظامی و میدانی داعش بوجود آمده نباید ما را غافل کند چرا که فکر، اندیشه و حامیان داعش وجود دارند و ما اگر غافل شویم احتمال دارد داعش دوباره سر و سامان گیرد و برگردد.

وی با مقایسه کارهایی که داعش انجام داد با موازین اسلامی خاطرنشان کرد: آیا ادعای خلافت و امارت اسلامی با اقدامات تکفیری ها سنخیت داشت؟ داعش خود را منتسب به مکتب اسلام و پیامبر(ص) معرفی کرد در صورتی که دست به هر گونه جنایت، قتل و غارت مسلمین زدند و پیامبر ما معروف به پیامبر مهربانی ، محبت و دوستی است.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه داعش توسط استکبارجهانی بوجود آمد که منطقه خاورمیانه را دچار بحران کند گفت: منطقه ای که معروف به قلب جهان است و بحرانی شدن آن و ایجاد اختلاف و ناآرامی در خاورمیانه زمینه را برای سوء استفاده استکبار مهیا می سازد.

 وی با بیان اینکه از ضعفی که در اثر تفرقه در بین امت اسلامی بوجود می آمد دشمنان اسلام اهداف خودشان را تعقیب کنند ادامه داد: یکی از اهداف دشمنان حفظ امنیت اسرائیل و تسخیر منابع غنی نفت و گاز جهان و صدور آن به ممالک خود بود.

مولوی سلامی با بیان اینکه تجزیه کشورهای اسلامی هدف دیگر جبهه کفر بود یادآور شد: جداسازی کشمیر از پاکستان در سال 1947 و ایجاد جنگ بین هند و پاکستان به دست دشمنان اسلام اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در سال 1948 به خاطر بحرانی کردن خاورمیانه بذر دیگری به نام اسرائیل در غرب خاورمیانه کاشتند که تا امروز حل نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان اسلام در چند سال بعد بذر اسرائیل دیگری در جنوب سودان کاشتند و بخشی از خاک آنجا جدا شد. اقلیم کردستان را مطرح کردند و همواره جزایر سه گانه که طبق اسناد تاریخی جزو فارس است را ادعا می کنند و می خواهد کشورهای اسلامی را به جان هم بیندازد.

وی استعداد و توانایی که در کشورهای اسلامی است هیچ کشور ابرقدرتی در دنیا ندارد تاکید کرد: اینها اگر در سایه خرد جمعی ، مودت، دوستی و آزادی مسلمانان مورد استفاده قرار گیرد وضعیت بهتری ایجاد می شود.

سلامی خاطرنشان کرد: جمعیت زیاد مسلمانان، پیوستگی جغرافیایی بین کشورهای اسلامی، منابع زیر زمینی نفت و گاز، و امکانات بازرگانی و راه های مبادلاتی بهترین ابزارهای سیاسی و اقتصادی در اختیار مسلمانان است.

وی متذکر شد: هر مسلمانی که با احساس تکلیف برای وحدت بین هم با نعمت مادی و معنوی اسلام و قرآن در راستای پیشرفت دین و ارتقای کشور اسلامی استفاده نکند گناه نابخشودنی مرتکب شده است.

این چهره تقریبی کشور اظهارداشت: استکبار دست و پا می زند که مسلمانان نتوانند از امکانات و ظرفیت هایشان استفاده بهینه ببرند تا منافع خودشان تامین شود.

وی بیان داشت: راه های مبارزه با داعش که دوباره نتواند سرو سامان بگیرد از جمله پایان تنش بین کشورهای اسلامی، جلب رضایت مردم، ایجاد کار و اشتغال برای جوانان، ایجاد وحدت و همدلی بین گرایش های مذهبی ، کمک کشورهای ثروتمند اسلامی به کشورهای فقیر، ایجاد صندوق کمک هزینه پول بین المللی برای تحصیل جوانان مسلمان و خشکاندن منابع مالی تکفیری ها است.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها