امام جمعه موقت وحدتیه:

افزایش حامل های انرژی، معیشت مردم را هدف گرفته است

امام جمعه موقّت وحدتیه در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: پیامدها و آثار روانی برخی از تصمیمات دولت در زندگی مردم نگران کننده است و افراد کم بضاعت در این شرایط، فشار اقتصادی بیش تری را تحمل می کنند.
کد خبر: ۸۹۶۲۵۱۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام سید باقر حسینی با بیان این که اسلام در جهت هدایت و رشد تکامل معنوی بشر در عرصه های مختلف فردی و اجتماعی برنامه هایی دارد اظهار داشت:همان گونه که اسلام ،مردم را به عبادت و یکتاپرستی دعوت می کند دارای دستورات اخلاقی و حکومتی سیاسی –اقتصادی حتی امور بین الملل است و پیامبر بزرگوار اسلام تنها راه دستیابی به این وظایف را قرآن و سنت اهل بیت معرفی می کند.
وی افزود:گام نخست، شناسایی وظایف و مسئولیت های دینی است که با مراجعه به متون دینی و منابع اسلامی می توان به آن پی برد و علاوه بر آن وظایف فردی مهم ترین وظایف اجتماعی یک مسلمان شامل ارتباط صحیح با خانواده،ارتباط حساب شده با دوستان،روابط معقول و منطقی با محیط تحصیلی و شغلی و ارتباط صحیح با جامعه است.
خطیب نماز جمعه وحدتیه با اشاره به پیامدهای و آثار روانی برخی از تصمیمات دولت در زندگی و روحیه مردم خاطرنشان کرد:یکی از وظایف مهم دولت ها در قبال مردم و جامعه توجه به معیشت و مسایل اقتصادی است که اگر با مدیریت درست و تدبیر صحیح، این مسایل اقتصادی پیش نرود به طور یقین بخش مهمی از دغدغه های و مشکلات اقتصادی مردم برطرف نمی شود.
وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست افزود:اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است،یک اقتصاد پویا و مقاوم در برابر فشارها و تحریم های دشمنان است.امروز در فضای رسانه ای در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی و دیگر مسایل اقتصادی خبرهای نگران کننده اقتصادی وجود دارد که این گونه اخباراقتصادی ،معیشت مردم را هدف قرار گرفته است و افراد کم بضاعت در فشار اقتصادی بیش تری قرار می گیرند.
حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این که قدرت و استقلال هر کشوری به پژوهش و تولید علم استوار است عنوان کرد:اندیشیدن،پژوهش و نوآوری اساسی ترین نیاز برای دست یابی به پیشرفت توسعه رفاه عمومی و استقلال واقعی است از این جهت به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه روز 25 آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی به عوان روز پژوهش نام گذاری شده است.
ارسال نظرات