خبرهای داغ:
مدیر مرکز تخصصی مهدویت:

طلاب نباید هیچ‌گاه از پژوهش و علم اندوزی دور شوند

مدیر مرکز تخصصی مهدویت بر لزوم تلاش بیشتر طلاب در زمینه پژوهش تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۶۳۲۲۳
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین کلباسی در مراسم تجلیل از پژوهشگران مرکز تخصصی مهدویت گفت: امروزه کسی بدون پژوهش و تلاش علمی به جایی نخواهد رسید؛ طلاب باید در کنار استاد، با مطالعه و تحقیق و علم اندوزی، پایه‌های دانش خود را به‌روز کنند.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت با ذکر این مطلب که فعالیت‌های بسیار خوبی در این مرکز انجام شده است، گفت: کارهای بسیاری انجام شده است، ولی هنوز راه بسیاری در پیش رو است.

وی افزود: هیچ‌گاه نباید از مسیر علم آموزی و تعلیم و پژوهش دور شویم؛ حوزه ما به واسطه نیازی که جامعه به روشنگری و تبلیغ دارد باید همچنان به جریان تولید علم خود ادامه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: وقتی پیامبر(ص) از خداوند طلب می‌کند که علم او را زیاد کند، در واقع باید بدانیم که تکلیف طلاب به عنوان کسانی که این مسیر را طی می‌کنند و گام در راه انبیا می‌گذارند تا چه اندازه است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم راه درست را انتخاب کنیم باید بدانیم که راه‌ها با علم مشخص می‌شود و اگر راه‎ها بدون پژوهش و دانش طی شود، مشخص نیست از کجا سردرمی‌آورد.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت گفت: کسی که تصور می‌کند که همه امور را می‌داند، مشخص است که هیچ نمی‌داند؛ هر کس دانش بیشتری بیابد، متوجه می‌شود که مجهولات بسیاری را در پیش روی دارد و به دنبال کشف اسرار می‌رود.

ارسال نظرات