خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه:

هنرمند انقلابی هرگز میدان را برای تاخت و تاز خادمین فرهنگ بیگانه خالی نمی کند

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه گفت: هنرمند انقلابی هرگز میدان را برای تاخت و تاز خادمین فرهنگ بیگانه خالی نمی کند.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۹۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه, جلسه مجمع قشر سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با حضور مسئول این سازمان، اعضای شورای قشر بسیج هنرمندان و مدیران کانون های بسیج نواحی در محل سالن جلسات سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه برگزار شد.

 

در این جلسه صلاح الدین قره تپه مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه جلسه مجمع  قشر سازمان بسیج هنرمندان به صورت سالانه برگزار میشود اظهار داشت: یکی از کارکردهای شجره طیبه بسیج که امروز به یاری خدا بسیار سربلند بوده و و موفق عمل کرده حضور در عرصه فعالیتهای فرهنگی است.

 

وی با بیان این مطلب که حوزه هنر اساسی ترین حوزه در فرهنگ هر جامعه محسوب می شود خاطر نشان کرد: متاسفانه این حوزه در طی سالیان متمادی در اغلب عرصه های خود مانند شعر، داستان، فیلم، سینما و... میدان تاخت و تاز عده ای قرار گرفته  که خادم فرهنگ بیگانه در این مملکت بوده اند و قصد داشته اند که از بیخ و بن تیشه به ریشه  فرهنگ اسلامی زده و آنچه که هویت اسلامی ما را تشکیل داده زیر سوال ببرند.

 

قره تپه افزود: کسانی که با آثار خود منادی پوچ گرایی و یا انحرافات اخلاقی بوده اند و حتی بعد از انقلاب نتوانستند با جریان های مردمی همراهی کنند و حماسه هایی را که مردم ما خلق کردند را ببینند.

 

این مسئول ادامه داد: این ها به هیچ عنوان دفاع مقدس را قبول نداشتند و در واقع اصلا قلمشان لیاقت این را نداشت که از آرش های زمان ما که واقعا آرش اصل اساطیری شرمسار ازجان گذشتگی و رشادت های آن ها بود، بنویسند.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه گفت: امروز پرداختن به این عرصه و نشان دادن آن رشادت ها و از خود گذشتگی ها وظیفه هنرمندان بسیجی است که باید برای پاسداشت ارزشها بنوبسیند و اینجاست که به قول معروف اجر قلم طاهر و پاکشان واقعا افضل من دماء الشهدا خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: بسیج هنرمندان و هنرمندان بسیجی اش امروزه با فهم گفتمان انقلابی گری با نگاه تیز بین و قلم پویای خود در این عرصه وارد شده است، قلمی حق پو که پایبند ارزشهای مبنایی و اساسی اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است اسلام آمریکایی که به دو صورت اسلام متحجر و اسلام سکولار خودش را نشان داده است و معمولا استکبار نیز پشتیبان آن بوده است.

 

قره تپه اظهار داشت: درهنرمند بسیجی و انقلابی برای رسیدن به آرمانها همت بلند وجود دارد تا حدی که هرگز از مواضع خودش کوتاه نمی آید حتی اگر در برابر اهانتها و تهمت های شبه روشنفکران قرار بگیرد. هنرمند انقلابی ما پایبند استقلال سیاسی، اقتصادی و البته استقلال فرهنگی یعنی سبک زندگی ایرانی اسلامی است و این را در هنر خود متبلور میکند.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هنرمند انقلابی تقوای سیاسی، اجتماعی و دینی دارد، استکبار ستیز و حامی مظلوم است تاکید کرد: حال اگر همه این مفاهیم، معارف دینی و اسلامی بخواهد در اثر هنری تبلور پیدا بکند و خریدار داشته باشد می باسیت با بهترین تکنیک و فن هنری انتقال پیدا کند اگر در حوزه تکنیک و فن ما ضعف داشته باشیم قطعا هرقدر مفاهیمی که می خواهیم منتقل کنیم قوی، زیبا، دینی و ارزشمند باشد در انتقال آن موفق نخواهیم بود.

 
 
 
 
ارسال نظرات