خبرهای داغ:
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:

سازمان‌ها نباید قربانی نبود برنامه آموزشی مطلوب در دانشگاه‌ها شوند/نامه به رئیس جمهور درباره زلزله کرمانشاه

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر اینکه سازمان‌ها نباید قربانی نبود برنامه آموزشی مطلوب در دانشگاه‌ها شوند، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان با وجود فراز و نشیب‌های مختلف اکنون به جایگاه مشخصی رسیده است و باید به دنبال رفع چالش‌ها و مشکلات باشیم.
کد خبر: ۸۹۶۴۳۷۴
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، فرج‌الله رجبی صبح امروز در نخستین همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه جایگاه اخلاق از منظر آسیب‌شناسی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: اگر کار انسان برای رضای خداوند متعال باشد می‌تواند به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در دورانی فقر در حوزه‌های علمیه افتخار بود، اضافه کرد: افرادی در دفاع مقدس برای به شهادت رسیدن از یکدیگر پیشی می‌گرفتند اما اکنون از مبانی و آموزه‌ها فاصله گرفته به همین علت با مشکلاتی روبه رو هستیم که رفع آنها نیازمند بازگشت به مبانی دینی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خاطرشان کرد: در جامعه کنونی که در مؤسسات اعتباری هزاران میلیارد مشکل سوءبرداشت داریم و در بخش‌های مختلف با همانند این مشکلات روبه رو هستیم و در چنین شرایطی باید به دنبال بازگشت به دنبال آموزه‌های دینی قبل باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات در جامعه نظام مهندسی وجود دارد، عنوان کرد: 200 هزار مهندس دارای پروانه اشتغال هستند که یک درصد آنها دو هزار نفر می‌شوند به همین علت آمار فعالیت‌های نادرست نیز بالا می‌رود و باید از روش‌های مختلف برای کاهش این آمار تلاش کنیم.

رجبی با تاکید بر اینکه سازمان‌ها نباید قربانی نبود برنامه آموزشی مطلوب در دانشگاه‌ها شوند، مطرح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با وجود فراز و نشیب‌های مختلف اکنون به جایگاه مشخصی رسیده است و باید به دنبال رفع چالش‌ها و مشکلات باشیم.

وی یادآور شد: در مورد زلزله کرمانشاه به رئیس جمهور نامه زده و گفته‌ام که اگر مهندسی خلافی کرده است نظام مهندسی ساختمان کشور مسؤول است و باید برخورد لازم را دنبال کند اما دیگران نیز باید مسؤولیت کار خود را بپذیرند.

رجبی تصریح کرد: اخلاق حرفه‌ای در مرحله نخست با مسؤولیت‌پذیری تعریف می‌شود و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز رسالت خود را به درستی دنبال می‌کند تا بتواند به اخلاق حرفه‌ای برسد.

وی با بیان اینکه در تجهیز نظام مهندسی ساختمان مشکلاتی داشته‌ایم، عنوان کرد:‌ تعارض‌هایی وجود دارد که باید با تعامل و توافق در راستای رفع آنها گام برداریم؛ بدون تعامل و هم‌افزایی هیچ کاری به نتیجه نمی‌رسد اما طرفین نیز باید نسبت به وضعیت یکدیگر آگاه شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه مهندسان باید متخلق به اخلاق حرفه‌ای شوند، تصریح کرد: برای تحقق این امر باید آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط تغییر کند و همچنین در این مسیر نیز باید از تجربه‌های گذشته استفاده کنیم.

ارسال نظرات