معاون عملیات آتش‌نشانی اراک:

مهار آتش‌سوزی تالاب میقان با کُندی پیش می‌رود

معاون عملیات آتش‌نشانی اراک گفت: باتوجه به باتلاقی بودن منطقه آتش‌سوزی عملیات کنترل و مهار آتش به کُندی پیش می‌رود.
کد خبر: ۸۹۶۵۱۳۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

فضلی معاون عملیات آتش‌نشانی اراک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به آتش سوزی تالاب میقان اراک گفت:  ۳۷ دقیقه بامداد روز جمعه مردم محلی با تماس با مرکز امدادرسانی 125 وقوع حریق در تاالاب کویری میقان را گزارش کردند.

وی افزود: بلافاصله از سه ایستگاه ۱۰۰،۱۴۰و ۲۳۰ مستقر در نزدیک محل حادثه نیروهای امدادی برای مهار آتش و انجام عملیات به تالاب اعزام شدند و به رغم تلاش‌های انجام شده از سوی ماموران آتش‌نشانی و محیط زیست متاسفانه تا به این لحظه موفق به کنترل آتش نشده‌ایم.

معاون عملیات آتش‌نشانی اراک تصریح کرد: این حادثه از نیزارهای محدوده روستای مبارک‌آباد شروع شده و بلافاصله دامنه آن به سمت تالاب گسترش پیدا کرده است؛ باتوجه به باتلاقی بودن منطقه آتش‌سوزی عملیات کنترل و مهار آتش به کُندی پیش می‌رود.

فضلی با اشاره به عوامل وقوع این حادثه گفت: علت حادثه در دست بررسی است ولی با توجه به فصل سرما، احتمال اینکه این حریق توسط عوامل انسانی ایجاد شده باشد بسیار است؛ اما با این وجود نتیجه نهایی پس از تحقیقات لازم از سوی کارشناسان آتش نشانی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد مهار آتش نیازمند زمان است، گفت: استاندارمرکزی به همراه تنی چند از مسئولین مربوطه از ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست استان در منطقه تالاب میقان حضور دارند تا از نزدیک اقدامات لازم در خصوص این حادثه انجام گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات