خبرهای داغ:
با حضور مسئولین شهرستان سنقرو کلیایی؛

مجمع عالی بسیج شهرستان برگزار شد

مجمع عالی بسیج شهرستان سنقروکلیایی صبح امروز با حضور مسئولین، نخبگان فرهنگی و اجتماعی و اعضای شورای عالی بسیج اقشار و متخصصین در محل کانون امام (ره) این شهرستان برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۶۵۲۱۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه, مجمع عالی بسیج شهرستان سنقروکلیایی با حضور مسئولین، نخبگان فرهنگی و اجتماعی و اعضای شورای عالی بسیج اقشار و متخصصین در محل کانون امام (ره) این شهرستان برگزار گردید.

 

یاور محمدی در نشست مجمع عمومی بسیج سنقرو کلیایی، ظرفیتهای تولید و اشتغال در شهرستان را تشریح کرد و گفت: وجود 300 هکتار اراضی اشخاص و منابع طبیعی در بالادست سد جامیشان برای احداث باغهای مدرن و قابلیت طرح های شیلات و گردشگری در این منطقه، پیگیری در خصوص احداث مجتمع پتروشیمی با همکاری های نماینده شهرستان در مجلس و آماده سازی زیر ساختهای لازم برای اجرای آن، ظرفیت احداث کارخانه قطعه سازی ایران خودرو و آماده سازی زیر ساختهای آن با تضمین خرید قطعات به مدت 10 سال، کشت گیاهان گلخانه ای، توسعه باغات منطقه کیونانات به صورت دیم و صنایع تبدیلی از ظرفیتهای ارزشمندی است که اجرای این طرح ها نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوص است که با حمایت دولت نیزهمراه خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه این شهرستان بر روی گسل زلزله قرا رگرفته و از طرفی حدود یک پنجم شهر از بافت فرسوده تشکیل و سکونت گاههای غیر رسمی نیز از وضعیت ساخت و ساز مناسبی برخوردار نیستند گفت: در صورت وقوع زلزله، شهرستان آسیب پذیرخواهد بود.

 

فرماندار سنقرو کلیایی اهمیت مقاوم سازی ساختمانهای مسکونی را مورد تاکید قرار داد و گفت: روستائیان از تسهیلات کم بهره بنیاد مسکن برای نوسازی منازل خود در روستاها استفاده کنند.

 

محمدی با اشاره به اهمیت مقابله با آسیبهای اجتماعی در جامعه و خانواده ها، راه اندازی واحد های مشاوره با استفاده از سبک ها و تکنیکهای علمی روز را ضروری دانست.

 

نماینده مردم سنقرو کلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز معیشت و اشتغال را مهمترین مشکلات امروز جامعه دانست و ظرفیت های ارزشمند ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در این شهرستان و لزوم مشارکت بخش خصوص را یاد آور شد.

 

حجت الاسلام حسینی کیا بسیج را نقش آفرین عرصه های سخت و بحران ها دانست و گفت: بسیج به عنوان هادیان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در راستای فرهنگ سازی و ایجاد اعتماد در راستای تشویق مردم به سمت فعالیتهای اقتصادی و کار جهادی در این زمینه تلاش کنند.

 

 
 
 
 
ارسال نظرات