خبرهای داغ:
عضو شورای شهر قم:

از بحرانی‌شدن وضعیت ایمنی کمربندی امام علی(ع) جلوگیری شود

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: باید برای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت کمربندی امام علی(ع) در آینده شهری اقدامات درست و مناسبی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۹۶۵۶۵۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، روح‌الله امراللهی عصر امروز در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از طرح ایمن‌سازی کمربندی امام علی(ع) در محور غربی شهر قم، با اشاره به حجم تردد بالای کمربندی امام علی(ع) اظهار کرد: بخش غربی کمربندی امام علی(ع) یکی از محورهای مهم و پرتردد شهری قم است که استان‌های جنوبی را به پایتخت کشور متصل کرده و از نظر ترانزیتی و لجستیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، امنیت و تاب‌آوری کشور از جمله شاخص‌ها و مباحث پراهمیت این محور است اذعان کرد: این محور دارای 4 خط عبور و مرور بوده و با تکمیل رینگ‌های داخل شهری و اتصال تمام خیابان‌ها و شریان‌های مهم شهری به این محور، کمربندی امام علی(ع) تبدیل به یکی از اتوبان‌ها و شریان‌های حیاتی شهری حادثه‌خیز خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه باید برای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت کمربندی امام علی(ع) در آینده شهری اقدامات درست و مناسبی صورت گیرد بیان کرد: مطالبه مسئولان استان از مجلس شورای اسلامی این است که بودجه‌ای جداگانه برای احداث محور غربی بزرگراه امام علی(ع) اختصاص یابد چرا که این محور برای عبور و مرور خودروها به سمت استان‌های جنوبی است و تنها کارکرد شهری ندارد.

وی با بیان اینکه امید داشتیم که با اختصاص بودجه‌ای در سال 97 طرح احداث و استاندارد و مناسب‌سازی این محور به‌زودی کلید بخورد تصریح کرد: اگر این پروژه اجرایی شود این محور به‌عنوان یک شریان مهم درون‌شهری ساماندهی شده و بخشی از معضلات و مشکلات ترافیکی شهر قم را کاهش خواهد داد.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش حوادث مکرر در این محور خاطرنشان کرد: تراکم بالای عبور و مرور در کمربندی امام علی در شرایط پرترافیک، با توجه به امکاناتی که وجود دارد پاسخگو نبوده و باید برای اصلاح و بهبود این وضعیت اقدامات درست و به‌جایی صورت گیرد.

ارسال نظرات