خبرهای داغ:
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم:

90 درصد مخاطبان برنامه‌های نهضت سوادآموزی در قم زنان هستند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: بیشترین تعداد بی سوادان استان زنان هستند و حدود 90 درصد مخاطبان برنامه‌های نهضت سوادآموزی در استان قم را زنان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۶۶۰۶۵
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا قاسمی نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، با اشاره به برنامه‌های نهضت سوادآموزی اظهار کرد: آموزش چهره به چهره یکی از برنامه‌های این نهاد است، برگزاری دوره تحکیم سواد را در نهضت سوادآموزی دنبال می‌کنیم، این دوره برای تعمیق آموزش‌های سوادآموزی برای افراد کم سواد است، سبک زندگی ایرانی اسلامی و اقتصاد مقاومتی را به این افراد آموزش می‌دهیم.

وی ادامه داد: در مراکز یادگیری محلی علاوه بر آموزش سواد خواندن و نوشتن، مهارت‌هایی را به افراد بی سواد و کم سواد آموزش‌ می‌دهیم، کتاب‌های ویژه ای را برای قشرهای مختلف همچون زندانیان و کشاورزان برای سوادآموزی کاربردی تدوین کردیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: نهضت سوادآموزی از پیشنهادهای اقشار مختلف استقبال می‌کند، یکی از فعالیت‌های این نهضت آموزش سوادآموزی به اتباع خارجی است و آموزش این افراد هیچ تفاوتی با اتباع ایرانی ندارد، امسال 630 نفر تبعه خارجی به صورت رایگان در دوره سوادآموزی در استان قم شرکت کردند.

قاسمی نیا با اشاره به ضرورت افزایش سهمیه سوادآموزی اتباع خارجی در استان قم اظهار کرد: باید مدیران استان تلاش کنند تا سهمیه آموزش اتباع خارجی در نهضت سوادآموزی استان افزایش پیدا کند و ظرفیت افزایش سهمیه در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد بی سوادان استان قم را زنان تشکیل می‌دهند، از 33 هزار فرد بی سواد در استان حدود 20 هزار نفر زن هستند، حدود 90 درصد مخاطبان برنامه‌های نهضت سوادآموزی در استان قم را زنان تشکیل می‌دهند، برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تحکیم خانواده، باید ارائه آموزش به زنان جدی گرفته شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در پایان خاطرنشان کرد: هفت برنامه پژوهشی امسال و سال گذشته در نهضت سوادآموزی در استان داشتیم، مشکلات اقتصادی و فرهنگی، بحث کودکان کار و کودکان معلول جسمی و حرکتی از جمله دلایل وجود افراد بی سواد در استان قم است.

ارسال نظرات