خبرهای داغ:
آیت الله علوی بروجردی مطرح کرد

ضرورت اتصال راه آهن قم به مترو/پیاده راه مستقیم از ایستگاه راه آهن به حرم مطهر ایجاد شود

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اتصال راه آهن به مترو و همچنین حرم مطهر گفت: اتصال راه آهن قم به مترو و ایجاد پیاده راه مستقیم از ایستگاه راه آهن قم به حرم مطهر در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۶۶۷۰۶
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد جواد علوی بروجردی در دیدار مدیران راه آهن قم، با بیان اینکه راه آهن قم از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردار است اظهار کرد: استان باید از ظرفیت‌هایی که در راه آهن وجود دارد استفاده کند.

 وی با تاکید براینکه پرسنل راه آهن پرسنل زحمت کش و خدوم هستند گفت: شاید ارزش کار کارکنان راه آهن در بین مردم شناخته شده نباشد اما پرسنل راه آهن همواره از قشر خدوم و زحمت کش هستند.

استاد برجسته حوزه بیان کرد: با توجه به اینکه ایستگاه راه آهن قم در مرکز شهر واقع شده است و نزدیک به حرم مطهر حضرت معصومه(س) قرار دارد باید برای رفاه حال زائرین و همچنین مجاورین حرم مطهر خیابانی از ایستگاه راه آهن تا صحن جواد الائمه ایجاد شود تا هم راه دسترسی به حرم به سهولت انجام گیرد و هم راه آهن قم را مرکزی برای خدمات رسانی به مردم شهر قم تبدیل کند.

وی ادامه داد: باید ایستگاه راه آهن را طبق استاندارد‌های جهانی توسعه و گسترش داد تا از ظرفیتی که در این منطقه از شهر وجود دارد استفاده کرد.

آیت‌الله علوی بروجردی همچنین اتصال خط ریلی به مترو را یکی از الزامات دانست و افزود: شبکه ریلی استان باید با متصل شدن به مترو از این فرصت برای خدمت رسانی بهتر به مردم استفاده کند.

وی یکی از اساسی ترین ابزار توسعه در هر کشوری را شبکه حمل و نقل مطرح و عنوان کرد: در تمام دنیا زیرساخت‌های شبکه حمل و نقل اعم از ریلی، جاده‌ای و هوایی میزان سنجش توسعه در هر کشوری محسوب می‌شود اما در کشور ما توجهی چندانی به بخش ریلی نشده است.

این استاد حوزه با تاکید براینکه ما در کشور یک شبکه وسیع ریلی نیاز داریم ادامه داد: در تمام دنیا مناطق حساس چه از نظر تجاری، صنعتی و مسکونی به شبکه راه آهن متصل هستند در کشور ما نیز راه آهن باید به اقصی نقاط کشور متصل باشد و دسترسی مردم به راه آهن همیشه آسان باشد.

وی همچنین با اشاره به پرترافیک بودن محور قم و سنگینی کار کارکنان ابراز کرد: با توجه به حجم سنگین کاری که وجود دارد و همچنین ترافیکی که در محور قم شاهد آن هستیم شبکه ریلی کشور باید دو خطه باشد تا هم از تاخیر قطار‌ها کاسته شود و هم سنگینی کار که موجب بروز برخی حوادث می‌شود کم شود.

ارسال نظرات