خبرهای داغ:
دبیر جشنواره علامه حلی(ره) خبر داد

برگزاری مراسم اختتامیه نهمین دوره جشنواره علامه حلی / رشد ۶۵ درصدی آثار پژوهشی

دبیر جشنواره علامه حلی(ره) گفت: مراسم اختتامیه نهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) روز پنجشنبه ۷ دی‌ماه در سالن همایش‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۶۶۷۱۳
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد اسماعیل‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم گفت: نهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره)‌ با دو موضوع «حوزه انقلابی» و «مهدویت‌؛ چالش‌ها و آسیب‌ها» برگزار شد.

وی افزود: مراسم اختتامیه نهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) روز پنجشنبه هفت دی‌ماه در سالن همایش‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره علامه حلی (ره) با بیان اینکه در نهمین دوره جشنواره علامه‌ حلی(ره) شاهد رشد ۶۵ درصدی از نظر تعداد ارسال آثار پژوهشی بوده‌ایم، گفت: در این دوره از جشنواره علامه حلی(ره) ۲۵هزار و ۲۷۸ اثر از طلاب جوان حوزه‌های علمیه برادران و خواهران سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۱۴ هزار اثر متعلق به برادران طلبه و ۱۱ هزار اثر نیز متعلق به طلاب خواهر بود؛ برخی از آثار ارسالی نیز متعلق به طلاب غیر ایرانی از کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان بوده است.

اسماعیل‌نیا با اشاره به استان‌های برتر از نظر تعداد آثار ارسالی اظهار کرد: موفق‌ترین استان از نظر تعداد ارسال اثر، استان خراسان با ۳ هزار اثر بوده است، همچنین استان‌های قم با ۲ هزار و 600 اثر، اصفهان با ۲ هزار و 806 اثر، کرمان با 1970 اثر و استان تهران با هزار و 636 اثر، برترین استان‌ها از لحاظ تعداد آثار ارسالی به نهمین دوره این جشنواره هستند.

وی افزود: نکته قابل‌توجه در برگزاری جشنواره علامه حلی (ره) همکاری همه بخش‌های حوزوی از قبیل حوزه علمیه خواهران و برادران، جامعه المصطفی العالمیه، جامعه‌الزهرا (س)، مراکز تخصصی، حوزه‌های علمیه خراسان و اصفهان و همچنین سفیران هدایت بود.

دبیر جشنواره علامه حلی (ره) بیان کرد: از نظر قالب آثار ارسالی، ۲۰ هزار اثر در قالب مقاله بوده است؛ همچنین 4 هزار اثر در قالب تحقیق پایانی، 900 اثر در قالب پایان‌نامه و ۷۰۰ اثر نیز در قالب کتاب به دبیرخانه نهمین دوره این جشنواره ارسال شد.

اسماعیل‌نیا اظهار کرد: از لحاظ گروه‌های علمی نیز بیشترین آثار متعلق به گروه‌های علمی فرهنگ و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، علوم انسانی مرتبط با دین، اصول، فقه و علوم قرآنی بوده است.

وی با بیان اینکه در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره علامه حلی (ره) از ۶۲ اثر برگزیده تجلیل می‌شود گفت:‌ 37 نفر از آثار برگزیده، متعلق به طلاب برادر و ۲۵ نفر از برگزیدگان نیز از طلاب خواهر هستند.

دبیر جشنواره علامه حلی (ره) بیان کرد: در این جشنواره ۲۴ اثر از آثار برگزیده در قالب پایان‌نامه، ۱۵ اثر در قالب تحقیق پایانی، ۱۳ اثر در قالب مقاله و پنج اثر نیز در قالب کتاب ارائه شده است؛ همچنین گروه اخلاق و تربیت با ۱۵ اثر، گروه کلام با ۱۳ اثر و گروه فقه و حقوق اسلامی با ۱۱ اثر از گروه‌های برتر علمی در این جشنواره هستند.

اسماعیل‌نیا خاطرنشان کرد: استان قم با ۲۴ اثر برگزیده، برترین استان از این لحاظ بوده است و استان‌های تهران با ۱۰ اثر، اصفهان با ۶ اثر، خراسان با ۳ اثر، فارس با دو اثر و استان‌های البرز، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، مازندران، مرکزی، یزد و همدان هرکدام با یک اثر برگزیده، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

ارسال نظرات