خبرهای داغ:
آيت‌الله جوادي آملي:

یادآوری لغزش‌ها فرصتی براي استغفار است

مفسر قرآن كريم گفت: خداوند لغزشي كه انسان سال‌هاي گذشته انجام داده به ياد او مي‌اندازد تا استغفار كند بنابراين چندين بار ذات اقدس الهي اين لغزش‌ها را به ياد انسان مي‌اندازد.
کد خبر: ۸۹۶۷۸۵۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: قدرت خدا لایتناهی است بنابراین امور برای خدا آسان است و امور با اراده او انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روح انسان هیچ تحول و دگرگونی ندارد و ظاهر انسان برای بدن است. در طول عمر افراد بارها ذرات بدن تغییر می‌کند به همین دلیل مال حرام و حلال بر انسان تأثیر می‌گذارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه با گذشت زمان چیزی از روح کم نمی‌شود بلکه آنچه دارد حفظ می‌کند گفت: بدن در تغییر و تبدیل است ولی روح تغییر نمی‌کند بنابراین حقیقت انسان حقیقت روح است.

آیت‌الله جوادی آملی یادآور شد: خداوند لغزشی که انسان سال‌های گذشته انجام داده به یاد او می‌اندازد تا استغفار کند بنابراین چندین بار ذات اقدس الهی این لغزش‌ها را به یاد انسان می‌اندازد.

وی اگر انسان فعالیتی را به بی‌هدف انجام دهد بیهوده است گفت:‌ خداوند فعالیتی بدون هدف انجام نمی‌دهد و فعالیت‌های خداوند عبث نیست.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: برخی تصور نمی‌کنند مرگی و سؤال و جوابی در قیامت وجود دارد بلکه فکر می‌کنند انسان پس از مرگ بدن می‌پوسد بنابراین تمام تلاش و کوشش آنها برای این امور دنیوی است در حالی که باید به یاد حرکت ابدی باشند.

ارسال نظرات