خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد:

مساجد بایدپایگاه اصلی فعالیت جامعه باشند

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مسجد متولد شد، تاکید کرد: مساجد باید پایگاه اصلی فعالیت‌های جامعه باشند.
کد خبر: ۸۹۷۰۹۵۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه, آیت الله مصطفی علما درنشست قرارگاه مسجد محوری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به نقش امام جماعت و مسجد برای اجرای امور فرهنگی در جامعه گفت: امام جماعت باید به عنوان قوه عاقله امور مسجد را مدیریت کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نقش مساجد در جامعه نقش محوری است و همه باید برای نشاط و پویایی در مساجد تلاش کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه ارکان مساجد باید برای ساماندهی مساجد هماهنگ باشند، افزود: مسائل و مشکلات موجود بر سر راه فعالیت مساجد چون تعدد متولیان امور مساجد حل و فصل شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه  ادامه داد: بسیاری از مسائل مطرح شده در مقام بیان زیبا و معقول است و مشکل اصلی در زمان پیاده کردن این مبانی نمود پیدا می‌کند. چرا که در عمل قادر به اجرایی کردن آن‌ها نیستیم.

وی گفت:  تعریف اهداف و برنامه ریزی‌ها باید درچارچوب‌های نزدیک به واقعیت و متناسب با عرف حاکم بر جامعه اسلامی- ایرانی باشد و باید مباحث مختلف به خوبی چکش کاری شده و علاوه بر حفظ حرمت ارکان مسجد بتواند آن‌ها را با هم همراه کند تا شاهد فعالیت‌های اثرگذار در مساجد و احیاء کارکردهای مسجد باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: انقلاب ما از مسجد متولد شد و اگر مساجد، منبرها و محراب خانه‌های خدا نبود انقلاب ما به نتیجه نمی‌رسید.

 

وی کارکردهای مسجد را بسیار زیاد دانست و گفت: کارکردهای مسجد در عرصه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی، اقتصادی و... قابل ذکر و مشاهد است و می توان از اثرگذاری این پایگاه دینی در هر یک از عرصه های مذکور یاد کرد.

 

آیت الله علما تاکید و خاطرنشان کرد: مساجد باید با مدیریت امام جماعت اداره شده و به پایگاه و مرکز اصلی فعالیت‌های جامعه تبدیل شوند.

 

وی بر ضرورت برگزاری جلسات متعدد برای توجیه امامان جماعت و همراه و همدل کردن ارکان مساجد با هم تاکید کرد و گفت: بسیج به عنوان مجری طرح مسجد محوری باید به قدری پخته و با بصیرت باشد که بتواند خود را با امام جماعت، هیئت امنا و مردم تطبیق دهد تا به اهداف ترسیم شده دست یابد.

ارسال نظرات