خبرهای داغ:
آیت‌الله کعبی:

روحانیون در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده‌اند /مردم با حضور پرشور در راهپیمایی امروز در دفاع از انقلاب اسلامی به پا خواستند

آیت‌الله کعبی با تأکید بر اینکه شهدای روحانی پیشتاز تحقق حوزه انقلابی هستند گفت: روحانیون هم پیش و هم پس از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده‌اند و شهدای زیادی را فدای انقلاب اسلامی کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۷۱۰۶۳
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  آیت‌الله عباس کعبی چهارشنبه شب در پنجمین برنامه کنگره هزار روحانی شهید استان قم که با عنوان بزرگداشت و تجلیل از روحانیون ایثارگر در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه ‌برگزار شد، با بیان اینکه شهادت نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به خداودند متعال است اظهار کرد: مسؤولیت روحانیت و حوزه‌های علمیه در حال حاضر بسیار سنگین‌تر از گذشته شده است، چراکه روحانیت همیشه در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی امروز و محکوم کردن فتنه‌گران و آشوب‌گران افزود: مردم ولایت‌مدار و بابصیرت قم با حضور پرشور خود در تظاهرات، در دفاع از انقلاب اسلامی به پا خواستند و با آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در سراسر کشور بیش از ۴ هزار روحانی شهید وجود دارد و از این تعداد حدود ۷۰ نفر از شهدای مدافع حرم هستند؛ برخی از این‌ شهدا از استادان حوزه‌های علمیه و اسوه‌های علم، عمل، تقوا و ولایت‌مداری بوده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه شهدای روحانی پیشتاز حوزه انقلابی هستند ادامه داد: روحانیون هم پیش و هم پس از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده‌اند و شهدای زیادی را فدای انقلاب اسلامی کرده‌اند.

آیت‌الله کعبی با تأکید بر اینکه حیات بشر وابسته به دین است تصریح کرد: نقش دین در حیات بشر را به چند بخش می‌توان تقسیم کرد، نخستین بخش، حقیقت هستی و تفسیر صحیح و درست از رابطه انسان، جهان و خدای متعال است.

وی با بیان اینکه جاهلیت مدرن بسیار پیچیده‌تر از جاهلیت گذشته است گفت: تربیت انسان‌های وابسته به خدا و نجات یافتن از تجملات دنیوی، دومین نقش دین در حیات بشریت است چراکه دین به منظور ساخت جامعه بر پایه توحید و فطرت بشریت به وجود آمده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حریت و کرامت انسانی در پرتو دین قابل تحقق است ادامه داد: هویت‌سازی برای جامعه بشری بر پایه توحید و ساخت جامعه با محوریت برادری، برابری و آزادی، در پرتو دین محقق می‌شود و این مسئله بسیار مهمی است که باید توجه داشته باشیم.

وی افزود: دین برای خدمت و نجات انسان‌ها و حمایت‌ از بشریت آفریده شده است، اگر دین نباشد بشریت در منجلاب بدبختی‌ها گرفتار می‌شود و نمی‌تواند خود را نجات دهد.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه مشکل اساسی و بنیادی جهان امروز جدایی دین از سیاست است تصریح کرد: جدایی دین از زندگی سیاسی، اجتماعی و حکومتی بزرگترین مشکل امروز جهان است، سکولاریسمی که در کشور‌های غربی وجود دارد موجب ایجاد بحران‌های بسیار زیادی شده است.

وی با بیان اینکه بحران‌های موجود در حوزه خانواده، امنیت و معنویت از بحران‌هایی است که جوامع سکولار ایجاد کرده‌اند اظهار کرد: جنگ‌های جهانی اول و دوم و بسیاری دیگر از جنگ‌ها، در سایه سکولاریسم اتفاق افتاده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جاهلیت معاصر پیچیده‌تر از جاهلیت‌های گذشته است چراکه جاهلیت معاصر بر پایه علم بدون ایمان است که خطرات و مشکلات بسیار زیاد را در پی دارد.

وی با اشاره به کارکرد‌های روحانیت گفت: فلسفه روحانیت خدمت به بشریت است اما جنس خدمت روحانیت، خدمت دینی، هدایت دینی و زعامت جامعه در پرتو دین و در نهایت همدردی و همراهی با مردم است؛ البته نظریه‌پردازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی و نجات بشریت از نظام سلطه از دیگر رسالت‌‌ها و خدمات مهم روحانیت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه نظریه تمدن اسلامی تشکیل شده است گفت:  انقلاب اسلامی می‌خواهد بشریت را نجات دهد و به همین دلیل دشمنان قسم خورده‌ای مانند استکبار جهانی و صهیونیسم دارد و این دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی ایران، امری طبیعی است.

وی ادامه داد: غرب‌گرایی نخستین نظریه موجود در جهان است که موجب می‌شود سبک زندگی غربی در زندگی ترویج شود و همچنین رادیکالیسمی که در میان گروه‌های تکفیری‌ مانند داعش وجود دارد به دلیل این است که این گروه‌ها طرفدار نظریه نابودی بشریت هستند.

آیت‌الله کعبی گفت: نظریفه تلفیق نیز موجب انعفال و وابستگی به غرب می‌شود و احیاگری نیز نظریه چهارم موجود در جهان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از کارکرد‌های مهم روحانیت علاوه بر زعامت سیاسی و اجتماعی، تبلیغ نظریه تمدن اسلامی و برطرف کردن نیازهای جمهوری اسلامی ایران است و روحانیت باید به این رسالت مهم خود توجه کند.

ارسال نظرات