خبرهای داغ:
جوان نخبه بسیجی در گفتگو با خبرنگار«بسیج»

حریص تر شدن افراد با فیلترینگ تلگرام

کد خبر: ۸۹۷۳۲۷۰
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، تلگرام ۴۰ درصد از ترافیک اینترنت کشورمان را اشغال کرده، باید شبکه‌های بومی و اجتماعی که سرورشان در داخل ایران است، تبلیغ شوند.

 اخیرا این شبکه به بستری برای آشوب و اغتشاش در کشور تبدیل شده بود و مسئولان چاره‌ای جز فیلتر موقت تلگرام نداشتند.

 جنگ نرم عرصه فعالیت دشمن بر علیه انقلاب اسلامی است که امروز تلگرام به عنوان ابزار جنگ نرم به مصیبت و آفتی برای جامعه و نظام اسلامی تبدیل شده است که باید برای مدیریت صحیح آن برنامه‌ریزی لازم توسط حاکمیت صورت بگیرد.

 برای این منظور با امیرمرتضی میرزائی جوان نخبه بسیجی مصاحبه ای انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

  • فضای مجازی به خصوص شبکه اجتماعی تلگرام چه نقش و اهمیتی در زندگی شما دارد؟

به نظرم فضای مجازی امروزه در معنای واقعی آن به بخشی از زندگی واقعی مردم تبدیل شده است و اکنون یکی از نیازهای هر انسانی نیاز به تعاملات و ارتباطات با دیگر انسان های اقصی نقاط جهان است . از وقتی فضای مجازی وارد شد بسیاری از هزینه ها نیز کاهش یافته است و با رشد و گسترش این فضا در چند دهه اخیر جهان به یک دهکده جهانی تبدیل شده است دهکده ای که به راحتی می توان در آن به گفتگو با مردمانی که فرهنگ و عقاید متفاوتی دارند پرداخت و با آن ها نیز آشنا شد.

  • برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی بخصوص تلگرام با فیلتر شدن این پیام رسان موافقید؟

من به هیچ عنوان با فیلترینگ تلگرام موافق نیستم و معتقدم هر نوع فیلتری از سوی دولتمردان یک سرزمین به ویژه کشورم باعث می شود که مردم بخصوص جوانان نسبت آگاهی از مطالبی که فیلتر شده اند حریص تر شوند و حس کنجکاوی خود را دنبال کنند.

در واقع حریص شدن انسان در این موارد امری طبیعی است شما خودتان مطلع هستید که در جریان تولد کوروش کبیر در روز 7 آبان ماه امسال و سال گذشته با وجود اینکه دولت با ازدحام جمعیت اطراف پاسارگاد و تخت جمشید مخالف می کرد ولی شمار جمعیت مردم نسبت به سال های اخیر بسیار افزایش یافت.

آیا این مطلب به راستی برای دولتمردان کشورم ثابت نشده است که با ممنوعیت مردم از هرگونه عملی مردم نه تنها به انجام آن کار می پردازند بلکه نسبت به گذشته حریص تر نیز می شوند. به علاوه امروز اکثر مردم می دانند که با نصب فیلترشکن می توانند به راحتی به تلگرام دسترسی داشته باشند.

 به نظرم فیلترشدن تلگرام باعث می شود جوان و نوجوانی که از قبل با اینگونه نرم افزار آشنایی نداشته است به خوبی با آن آشنایی پیدا کند و ممکن است به وسیله آن سراغ سایت هایی برود که در گذشته موفق به بازدید از آن ها نبود خوب اینکه ضررش بیشتر است.

  • چرا دوباره همچون فتنه سال 88 از جنگ نرم رسانه ای ضربه خوردیم؟

به دلیل عدم مدیریت فضای مجازی توسط دولت. به نظرم دولت باید مدیریت تلگرام را از طریق انتقال سرور آن به داخل کشور بدست بگیرد تا در این زمینه موفق تر از گذشته عمل کند.

  •  چرا شبکه های اجتماعی ایرانی جایگزین تلگرام نمی شوند؟

در این زمینه به نظرم دو راه حل وجود دارد اول اینکه بتوانند از طریق نیرو داخل خود کشور شبکه های اجتماعی ایرانی تولید کنند که از لحاظ قابلیت ها با دیگر شبکه های اجتماعی خارجی برابری کند و بلکه عملکرد بهتری داشته باشد تا مردم به سوی آنها جذب شوند.

تاکنون شبکه های اجتماعی مختلفی در ایران تولید شده است اما به نظرم هیچکدام از آنها نتواسته اند با شبکه های اجتماعی خارجی رقابت داشته باشند.

 دومین راه اینکه فیلترینگ تلگرام برداشته شود و افرادی را برای نظارت بر کانال های تلگرامی معین کنند تا در صورت هرگونه تخلف و عمل غیراخلاقی از سوی برخی کانال ها بتوانند با ادمین آنها برخوردی جدی داشته باشند.

  • چطور می توان جلوی بروز آسیب های دیگر از طریق فضای مجازی در آینده را گرفت؟

باید فعالیت های مذهبی  و ارزشی در کانال های تلگرامی افزایش یابد تا مردم بهتر بتوانند در مواقع فتنه تشخیص دهند که کدام گروه حق و کدام گروه باطل است.

عموم مردم را با وظایف و مسئولیت های رهبری و سران هر کدام از قوای مجریه، قضائیه و مقننه آشنا کنیم تا در صورت برخورد با مشکلات اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره بدانند که کم کاری از سوی چه قوه ای است.

شرایطی به وجود آید که در مواقع فتنه همیشه فتنه و فتنه گر به راحتی مشخص باشند تا مردم بتوانند همیشه بساط فتنه و فتنه گر را با حضور خود در خیابان ها و دادن شعارها جمع کنند و از نفوذ فرهنگی جوامع غربی بر فرهنگ ملت جلوگیری شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها