خبرهای داغ:
نماینده مردم قم در مجلس:

دفاع مقدس از تمام بازی‌های سیاسی پاک بود/تلاش برای تبیین ترویج فرهنگ دفاع مقدس

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس از تمام بازی‌های سیاسی پاک بود گفت: مسائلی که در دفاع مقدس اتفاق افتاده است به دلیل اینکه با اعتقادات مردم همسو است همیشه در تیتر فعالیت‌های نمایشی قرار داشته است و هنرمندان این عرصه باید توسط دولت و مجلس حمایت شوند
کد خبر: ۸۹۷۴۰۰۲
|
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیر آبادی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی دفاع مقدس که در سالن همایش‌های تالار مرکزی شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: امنیتی که امروزه در جامعه حکم‌فرما است را مدیون و مرهون شهدای دفاع مقدس و امنیتی که در منطقه حاکم شده است را نیز مدیون شهدای مدافع حرم هستیم.

وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بر تمام مردم و به خصوص مسؤولان واجب است، عنوان کرد: بیرون کردن دشمنی که تمام دنیا از آن پشتیبانی می‌کرد یک اقدام بسیار بزرگ است و به عنوان برگ زرین تاریخ جمهوری اسلامی باید همیشه مورد توجه باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقش دانش آموزان در دفاع مقدس یک نقش بی‌بدیل بوده است و نیازمند توجه بیشتر است، مطرح کرد: تمام این دانش آموزان رزمنده از نظر عرفان و اخلاق تک بودند و بسیاری از آن‌ها با دستکاری شناسنامه‌ها و التماس به خانواده راهی جبهه‌های جنگ شدند.

وی با بیان اینکه هنرمندان رسالت اصلی معرفی دفاع مقدس به مردم را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: در برخی از کشورها مانند روسیه از تاریخ جنگ خود به خوبی یاد می‌کنند ولی متاسفانه ما نتوانسته‌ایم یادمان‌های دفاع مقدس را آن طور که باید و شاید بازسازی کرده و فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه پیاده کنیم.

امیر آبادی با اشاره به اینکه مردم ایران عاشق دفاع مقدس و شهدا هستند، تصریح کرد: مردم عاشق افرادی هستند که با اخلاص و علاقه تمام برای آسایش آن‌ها تلاش کرده‌اند و امروزه زمانی که پیکر شهدای مدافع حرم را می‌آورند مردم بار دیگر حماسه‌ای جدید خلق می‌کنند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس از تمام بازی‌های سیاسی پاک بود، یادآور شد: مسائلی که در دفاع مقدس اتفاق افتاده است به دلیل اینکه با اعتقادات مردم همسو است همیشه در تیتر فعالیت‌های نمایشی قرار داشته است و هنرمندان این عرصه باید توسط دولت و مجلس حمایت شوند زیرا هر چه در این حوزه هزینه شود کم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای مختلف نظام اسلامی بیان کرد: در استان قم تمام روستاها از نعمت برق بهره‌مند هستند و تا پایان سال 97 نیز تمام آن‌ها گاز کشی می‌شوند که این امکانات با امکانات زمان طاغوت متفاوت است و باید به مردم گفته شود تا قدر انقلاب و شهدا را بدانند.

وی با بیان اینکه حوادث و وقایع دفاع مقدس احتیاجی به بزرگ نمایی ندارند، یادآور شد: همه نهادهای فرهنگی باید از نعمت وجود خانواده‌های شهدا استفاده کنند زیرا مدت استفاده از آن‎‌ها محدود است و بهره‌گرفتن از آن‌ها برای نگارش فیلمنامه‌های مرتبط با زندگینامه شهدا بسیار موثر و مطلوب است.

ارسال نظرات