خبرهای داغ:
امام جمعه علی آباد کتول:

مردم توان گرانی را ندارند/ مسئولین صادقانه و جهادی عمل کنند

امام جمعه علی آباد کتول با اشاره به همراهی و جهاد مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و خنثی سازی فتنه ها، گفت: باید هزار بار برای آن ها جان داد، جان دادن برای آن ها شهادت فی سبیل الله است. لذا مسئولین برای رفع مشکلات آن ها صادقانه و جهادی عمل کنند. این مردم توان گرانی را ندارند.
کد خبر: ۸۹۷۴۰۶۳
|
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان و به نقل از زرین نامه؛ حجت الاسلام سید داوود شاهچراغی در طبه های نماز جمعه این هفته ی شهرستان علی آباد کتول بیان کرد: انسان در سایه اخلاق می تواند تهذیب نفس کند و به کمال برسد.

وی اولین قدم برای تهذیب نفس و سعادتمندی را خودشناسی دانست و گفت: انسان باید بداند انسان از کجا آمده، هدفش چیست و به کجا خواهد رفت.

شاهچراغی با اشاره به انفاس مختلفی همچون عماره، لوامه، مطمئنه و فانیه در انسان تصریح کرد: انسان باید به مجموع همه ی آن چیزهایی که به نفس نام گرفته، را باید بشناسد تا به معرفت خودشناسی دست یابد.

خطیب جمعه شهرستان علی آباد کتول گفت: انسان موجودی بسیار پیچیده و حوزه صعود و سقوط انسان بسیار گسترده است،گفت: گاهی انسان آنقدر به خدا نزدیک می شود که به تعبیر خداوند، همچوت پیامبر اسلام به اندازه یک کمان یا دو کمان با خداوند فاصله دارد و گاهی چنان سقوط می کند که جایگاهش همچون اسفل السافلین می شود.

شاهچراغی در خطبه ی دوم خود با حضور حماسی مردم در صحنه، فتنه امریکایی - صهیونیسمی خنثی شد که می توانست دردسرهای زیادی ایجاد کند.


وی با بیان اینکه باید از این فتنه و آشوب ها درس بگیریم، اذعان کرد: اگر ما بیدار نباشیم، بدانیم که دشمن بیدار است و اگر این فتنه جمع شد بدانیم که دشمن همواره به دنبال فتنه جدید است.

شاهچراغی با اشاره به اینکه هرگاه ملت مسلمان ایران به موفقیتی دست می یابد دشمن فتنه ای جدید می سازد، عنوان کرد: رزمندگان سوری، عراقی و ایرانی با تدابیر امام خامنه ای بر داعش پیروز شدند که دشمن نتوانست این را تحمل کند و فتنه ای جدید طرح ریزی کرد.

وی ابراز دلسوزی ها و نگرانی های رسانه ها و مقامات غربی را به اشک تمساح تشبیه کرد و گفت: آنها هیچگاه دوست و دلسوز ایران نخواهند بود و نسبت به تک تک مردم کشورمان کینه دارند.

شاهچراغی افزود: سازمان جنایتکار منافقین امروز برای ملت ایران اشک می ریزد، اما مگر همان ها نبودند که جوان حزب الهی را زنده، پوست می کندند و می سوزاندند؟!

خطیب جمعه علی آباد کتول با بیان اینکه امریکا و غرب به دنبال تسلط بر منطقه است، گفت: این فتنه آخرین فتنه ی دشمن نیست. وجود دشمنان ایران توهم نیست. آن ها در همین فتنه ی اخیر دائما با استفاده از فضای مجازی و رسانه های خود شایعه پراکنی کرده و اخبار غیر واقعی را منتشر می کردند.


شاهچراغی با اشاره به این سخن حسنی مبارک رییس جمهور مخلوع کشور مصر که هرکس لباس امریکایی را به تن کرد، همیشه باید خود را لخت فرض کند، گفت: ما برای حل مشکلات، باید خودمان دلمان به حال یکدیگر بسوزد و وحدت و همدلی میان خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، خطاب به مسئولین گفت: مردمی که جنگ تحمیلی را به پیروزی رسانده و در طول انقلاب، فتنه های زیادی را خنثی کردند، باید برایشان جان داد. جان دادن بر ای این مردم شهادت فی سبیل الله است.

شاهچراغی با بیان اینکه تورم، گرانی و اجاره های سنگین به مردم فشار می آورد، گفت: تقاضایم از دولت، ورود جدی به مساله مسکن است. مسکن مهر اجرا شد، حال اگر نقصی دارد باید بر طرف شود نه اینکه این طرح عظیم را متوقف شود.


وی اذعان کرد: نباید تنها توپ را در زمین دولت انداخت، بلکه باید نمایندگان مجلس هم در زمینه رفع مشکلات مسکن، اشتغال و تورم طرح بیاورند و نواقص را بر طرف کنند.

امام جمعه علی آباد کتول با بیان اینکه حتی خبر گران شدن بنزین و گازوئیل، بقیه قیمت ها را بالا می برد، اما مردم توان این گرانی را ندارند، گفت: مردم انتظار ندارند، یک شبه همه ی مشکلات حل شود، اما می خواهند همچون امام خامنه ای که با آن ها صمیمی و صادق است و آن ها نیز با یک ندای ایشان برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی وارد صحنه می شود، مسئولین نیز با مردم صادق باشند و برای حل مشکلاتشان تلاش کنند.


انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها