فرماندار هشترود:

رونق صنایع دستی در روستاها بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال

فرماندار هشترود در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی این شهرستان بابیان اینکه از صندوق توسعه روستایی برای ایجاد اشتعال وام های کم بهره به روستاییان پرداخت خواهد شد، گفت: فعالیت های تکمیل و توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، معادن، فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع دستی، فرش دستبافت و توسعه شرکت های دانش‌بنیان، شامل استفاده از این منابع هستند.
کد خبر: ۸۹۷۵۲۶۲
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسن مستفید افزود: دهیاران و شوراها نیز متقاضیان درخواست وام را به سمت فعالیت های زود بازده هدایت کنند .

وی ادامه داد: توجه جدی به کاهش آسیب های اجتماعی یک اصل مهم در سطح جامعه است.

مستفید با بیان اینکه همه تلاش ما باید در راستای حل مشکلات آموزشي و فرهنگي در حوزه های مختلف باشد بر ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه در جهت شناسایی و جلوگیری از وقوع آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

وی اظهارداشت: مقابله با فضای مجازی غیرممکن است لذا باید با احساس مسئولیت، با برنامه ریزی درست و اصولی مسیر آن را متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی هدایت کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هشترود نیز گفت: برای طرح های تولید صنایع دستی در روستاها برای ایجاد اشتغال در سطح روستاها حمایت های لازم خواهد شد .

علیرضا پاشایی افزود: هشترود جزو 9 منطقه تخصصی تقسیم بندی صنایع دستی در سطح استان می باشد و در این تقسیم بندی «گلیم» به عنوان برند صنایع دستی هشترود می باشد.

وی افزود: آموزش گلیم بافی در روستاهای هشترود آ؛از شده وبرای ایجاد کنندگان  کارگاه های گلیم بافی در هشترود حمایت خواهد شد و وام های کم بهره داده خواهد شد.

پاشایی اضافه کرد: در طول یکماه گذشته برای 144 جمعا به مبلغ 6 میلیارد و 400 میلیون ریال وام اشتغال زایی صنایع دستی پرداخت شده است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار