خبرهای داغ:
آیت الله علوی گرگانی:

رفتار و حرکات افراد باید حافظ خون شهدا باشد/ضرورت پیروی از خط رهبری و مراجع

یکی از مراجع تقلید گفت: نباید در حرکات و رفتار خود کاری کنیم که خون شهدا هدر برود بلکه باید به گونه ای عمل شود که حافظ خون آنها باشیم.
کد خبر: ۸۹۷۵۵۰۲
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار دست اندرکاران اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان البرز اظهار کرد: شما حفظ کننده آثار شهدا هستید؛ امیدوارم آثار و خدمات آنها را به طور شایسته به جامعه منتقل کنید.

وی خاطرنشان کرد: انسان در زمان حیات دارای مسؤولیت هایی است که خدا بر دوش بندگان گذاشته است؛ بر همین اساس عده ای موفق و نمره قابل قبول از بندگی خود را دریافت می کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کسی که جان خود را در راه خدا بدهد؛ در مرتبه بالا قرار دارد گفت: بالاتر از ایثارگری جان وجود ندارد. باید در نظر داشت سخت ترین امتحانات از طریق جان است زیرا انسان عزیزترین دارایی خود را در راه خدا فدا می کند.

وی با بیان اینکه نباید در حرکات و رفتار خود کاری کنیم که خون شهدا هدر برود گفت: باید مراقب باشیم که مدیون خون شهدا نشویم بنابراین افراد باید راه شهدا را در پیش بگیرند و مسیر تقوا و پرهیزکاری را بپیمایند.

آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد: کسانی که جان خود را در راه خدا می دهند از صادقان هستند. ممکن است افراد برای جنگ بروند ولی برای خدا نباشد. در دین اسلام افراد برای اطاعت از رهبری و ولایت فقیه در جنگ حضور پیدا می کنند.

وی یادآور شد: شعارها، کلمات و وصیت نامه شهدا این امر را نشان می دهد که افراد به فرمان رهبری و برای کمک به اجرای فرامین خدا و پیامبر اکرم(ص) در جبهه ها حاضر شدند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهدا وظیفه خود را انجام دادند گفت: ما نیز باید آثار آنها را حفظ کنیم و نباید کلام و سخنی بگوییم که خدا از ما ناراضی باشد. باید در عمل مراقب باشید و قدم در مسیری بگذارید که شهدا رفتند.

وی عنوان کرد: در وصیت نامه شهدا تذکر داده شده که باید قدم در مسیر خدا، پیامبر(ص) و امام(ع) بگذارید بنابراین لازم است به این تذکر عمل کنید تا نتیجه کاملی دریافت کنید.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه در آیات قرآن به این امر دعوت شده که اهل تقوا باشید و راستگویان را همراهی کنید گفت: ائمه اطهار(ع) در مرحله نخست قرار دارند و مراجع، علما و رهبران پیرو خط آنها هستند. ما نیز باید پیرو باشیم و از رهبری، مراجع  و علما جدا نشویم و بدانیم این خط الهی است که باید در این مسیر گام برداریم.

ارسال نظرات