خبرهای داغ:
آیت‌الله حسینی بوشهری:

شهر قم باید برای شهرهای دیگر الگو باشد/فعالیت فرهنگی به پلاکارد زدن خلاصه نشود

امام جمعه قم گفت: شهر قم باید برای شهرهای دیگر الگو باشد و باید از تجربیات افراد موفق در عرصه فرهنگی در این شهر استفاده شود.
کد خبر: ۸۹۷۵۸۶۷
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار مجریان جشنواره نمایشی شهر خوب شهروند خوب که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به رویکرد انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: بخش عمده ای از رویکرد انقلاب، رویکرد فرهنگی است و معتقد هستیم که اگر فرهنگ جامعه به سامان باشد، فرهنگ بر روی اقتصاد تاثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: کارهای فرهنگی در سطح ملی و استان‌ها در حال انجام است و مجموعه‌های بسیاری در کشور ماموریت فرهنگی دارند، اما هم افزایی در ماموریت‌های این مجموعه‌ها کمتر دیده می‌شود، فعالیت مجموعه‌های فرهنگی مکمل یکدیگر نیست.

امام جمعه قم افزود: مجموعه‌های فرهنگی باید اتاق فکر داشته باشند و هر مجموعه در کنار اینکه کار خودش را انجام می‌دهد، اولویت‌ها را مشخص و به آن عمل کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات مشترک بین مدیران مجموعه‌های فرهنگی اظهار کرد: مدیران این مجموعه‌ها باید جلساتی را به صورت مستمر با یکدیگر برگزار کنند تا تبادل تجربیات بین مجموعه‌های فرهنگی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: جامعه از مجموعه افراد تشکیل شده است و تبلیغ چهره به چهره برای سامان رساندن فرهنگ عمومی موثر است، برای نتیجه گرفتن در جشنواره شهر خوب شهروند خوب باید آداب لازم رعایت شود و بخش عمده هر برنامه ای باید صرف برنامه ریزی درست و قابل قبول صرف شود.

امام جمعه قم افزود: سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم باید به دنبال هم افزایی با مجموعه‌های فرهنگی باشد و نیز در برنامه‌های ریزی خود اتقان و استحکام مدنظر قرار بدهد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ضرورت برخورد مناسب در قبال مردم اظهار کرد: باید سعی کنید مردم را با ادبیات خوب جذب کنید و به گونه ای برنامه‌ها را پیش ببرید تا مردم به سراغ شما بیایند.

وی ادامه داد: شهر قم باید برای شهرهای دیگر الگو باشد و باید از تجربیات افراد موفق در عرصه فرهنگی در این شهر استفاده شود، از 100 کشور در شهر قم، طلبه خارجی حضور دارد و هر رفتاری در این شهر، الگویی برای طلاب خارجی است و شهر قم می‌تواند الگویی برای شهرهای داخلی و خارجی باشد.

امام جمعه قم در پایان خاطرنشان کرد: باید اقدامات سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم عملی باشد و فعالیت این سازمان به زدن پلاکارد در شهر خلاصه شود، نباید مدیران نهادهای فرهنگی صرفا به شرح وظایف خود بسنده کنند، بلکه باید به سراغ پرکردن خلاها در جامعه باشند.

ارسال نظرات