خبرهای داغ:
در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمانشاه مطرح شد:

برگزاری ۴ برنامه فرهنگی درکرمانشاه

برگزاری جشنواره تئاتر ایثار و ۴ جشنواره فرهنگی با موضوع ایثار و شهادت از مباحث مطرح شده در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمانشاه بود.
کد خبر: ۸۹۷۶۲۷۳
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه, جعفر همتی  در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری برگزار شد، بااشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: متاسفانه شاید آنطور که باید به خانواده شهدا توجه نمی شود و در راستای نشان دادن جایگاه واقعی شهدا کم کاری‌هایی صورت گرفته است.

 

وی افزود: شاید برخی تصور کنند که قبول شدن فرزندان شهدا در دانشگاه بخاطر سهمیه آنها باشد و فرزندان شهدا جای دیگران را در دانشگاه گرفته باشند.

 

مشاور عالی استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: در این راستا باید بگویم هیچ فرزند شهیدی جای کسی را در دانشگاه نگرفته بلکه برای این منظور ما به تعداد صندلی های دانشگاه اضافه کرده ایم.

 

در ادامه این جلسه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه باید در ساخت مستندهای تلویزیونی به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در کلیه اقشار جامعه توجه ویژه داشته باشیم، اظهار داشت: با توجه به اوضاع کشور ساخت فیلم را باید به سمت بخش خصوصی سوق دهیم تا به دولت فشار وارد نشود.

 

حجت الاسلام رحیم جعفری، به اقدامات صورت گرفته این اداره جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و بیان داشت: جشنواره تئاتر مرصاد، جشنواره ملی فرهنگی شعر گیلانغرب و جشنواره بازی دراز از آن جمله بوده که تا کنون انجام شده است.

 

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، ۴ جشنواره دیگر در این راستا طی ماههای آینده اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام هادی عسگری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه به بیان اقدامات موثر دستگاههای مختلف در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و ابراز داشت: دانشگاهها و آموزش و پرورش بیشترین نقش را در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان را دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: مراکز علمی و دانشگاهها باید بخشی از پژوهش های پایانی دانشجویان را به این امر اختصاص دهد.

 

وی با بیان اینکه طی ۳ سال اخیر ۹۰ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان به چاپ رسیده، گفت: همچنین ۵ عنوان کتاب در قالب ۱۰ هزار جلد با موضوع وصیت نامه شهدای استان منتشر شده است.

 

عسگری از کتابت وصیت نامه شهدا خبر داد و خاطر نشان کرد: در  اسفند ماه امسال جشنواره کشوری تئاتر ایثار برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات