خبرهای داغ:
آیت الله اعرافی در دیدار حیدر علی اف:

پیوست ظرفیت‌های عظیم جهان اسلام قدرت بزرگ اقتصادی و سیاسی را رقم خواهد زد

مدیر حوزه‌های علمیه بر لزوم تقویت همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با کشورهای همسایه، جهان اسلام و شرق آسیا تأکید کرد و گفت: پیوست ظرفیت‌های عظیم جهان اسلام، قدرت بزرگ اقتصادی و سیاسی را رقم خواهد زد.
کد خبر: ۸۹۷۸۷۸۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار  حیدر علی اف، رئیس هیئت امنای دانشگاه بین المللی قرقیزستان که در ساختمان مرکزی المصطفی در قم برگزار شد، به روابط حسنه ایران و قرقیزستان اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوارم روز به روز شاهد گسترش، تعمیق و ارتقای روابط دوستانه دو کشور باشیم.

وی بر لزوم تقویت همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با کشورهای همسایه، جهان اسلام و شرق آسیا تأکید کرد و گفت: پیوست ظرفیت‌های عظیم جهان اسلام قدرت بزرگ اقتصادی و سیاسی را رقم خواهد زد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: دانشگاه‌های علمی باید پیش قدم گسترش روابط میان کشورهای اسلامی و منطقه ای باشند؛ چرا که این روابط تأثیر خود را بر دیگر عرصه‌ها خواهد گذاشت.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی کشور ایران، با تأکید بر این که در فناوری‌های پیشرفته به دستاوردهای خوبی دست یافته‌ایم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران علی رغم مواجهه با تحریم و مشکلات اقتصادی، در شاخص‌های رشد علمی دستاوردهای قابل توجهی داشته، مجموعه‌های دانشگاهی آن به سمت ارتقاء سطوح عالی تحصیلی حرکت کرده است.

آیت الله اعرافی در ادامه سیستم‌های دانشگاهی و حوزوی را از مهم‌ترین سیستم‌های آموزشی در ایران برشمرد و اذعان داشت: جامعه المصطفی به عنوان بین المللی ترین مجموعه فعال در شهر مقدس قم، بالغ بر 40 هزار دانش آموخته از بیش از 130 ملیت جهان را تربیت کرده است.

وی مهم‌ترین رشته‌های علمی ارائه شده در جامعه المصطفی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: رشته‌های فقه و حقوق و قرآن و حدیث با ترسیم رشته‌ها و گرایش‌های متعدد مهم‌ترین قلمرو آموزشی جامعه المصطفی به شمار می‌روند.

رئیس جامعه المصطفی رشته فلسفه و حدیث را از دیگر بسترهای دانشی ارائه شده در جامعه المصطفی دانست و یادآور شد: جامعه المصطفی در حوزه علوم اخلاق، عرفان و تصوف، مطالعات ادیان و مذاهب، حوزه زبان و فرهنگ‌ها و نیز قلمرو علوم اجتماعی و سیاسی ورود کرده است.

آیت الله اعرافی بر لزوم آشنایی دانشجویان علوم اسلامی با علوم جدید و مسائل روز جهانی تأکید و خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی مبانی دینی و اسلامی را به دور از افراط، تفریط و تکفیر پیگیری کرده، مسائل کلان بشری و مشکلات روز جهانی را در حوزه‌های مختلف اجتماعی اعم از؛ مسائل محیط زیست، خانواده، توسعه پایدار و .. مورد توجه قرار می‌دهد.

وی ارائه اسلام عقلانی، اجتهادی و وحدت آفرین را مهم‌ترین پایه فعالیت جامعه المصطفی برشمرد و خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی در 5 اتحادیه بین المللی دانشگاهی عضویت داشته، با بیش از 50 دانشگاه بین المللی توافق نامه همکاری گسترده ای را به امضا رسانده است.

آیت الله اعرافی در پایان بر آمادگی جامعه المصطفی نسبت به توسعه روابط علمی با دانشگاه بین المللی قرقیزستان تأکید کرد.

 
ارسال نظرات