شهردار اراک:

حمل‌ونقل شهری عامل 50 درصد آلودگی هوای اراک/پارک بانوان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار اراک گفت: برای کاهش آلودگی هوای اراک 50 دستگاه اتوبوس استاندارد خریداری شده که 25 دستگاه آن در حال واگذاری به متقاضیان است و مابقی هم تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۸۸۱۸
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ داود تاجران شهردار اراک در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام شهر اراک گفت: تاخیر طولانی مدت در اجرای چهار تقاطع غیرهمسطح شهید صیدی، ورزش، شریعتی و علم الهدی با رفع بخشی از معارضان زیرزمینی رفع و روند اجرای عملیات سرعت گرفته است.

وی افزود: تاکنون 60 درصد از معارض‌های زیرزمینی پل‌ها در بخش آب، فاضلاب، برق وگاز برطرف شده است و پیش بینی شده این طرح‌ها تا پایان سال 97 به صورت کامل به بهره برداری برسد.

شهردار اراک با بیان اینکه پارک بانوان در مساحتی به وسعت 9.5 هکتار در دست اجرا است، گفت: تمام تلاش‌ها بر این است که تا پایان سال شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه باشیم؛ تجهیزات و امکانات مختلف ورزشی، نصب آلاچیق و مهد کودک در این پارک تعیبه شده است.

تاجران یکی از مطالبات مردم اراک را کاهش آلودگی هوای این شهر دانست و گفت: 50 درصد از آلودگی هوای اراک ناشی از تردد وسایل نقلیه است که باتوجه به ظرفیت شهرستان 12 مسیر ویژه دوچرخه سواری در سطح شهر در نظر گرفته شده که به محض تائید شورای ترافیک استان این طرح اجرایی می‌شود.

وی افزود: برای کاهش آلودگی هوای اراک 50 دستگاه اتوبوس استاندارد خریداری شده که 25 دستگاه آن در حال واگذاری به متقاضیان است و مابقی هم تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.

شهردار اراک با اشاره به طرح پاکسازی عمومی در محلات سطح شهر که روزهای پنجشنبه و جمعه در یک محله اجرا می‌شود و شامل اقداماتی از قبیل بهسازی میادین و بلوار، لکه‌گیری و لایروبی است، گفت: کشت در اراضی بایر شهر ممیزی مالی و فیزیکی املاک برای تعیین تکلیف تغییر کاربری‌های صورت گرفته، ایجاد کمیسیون مختلف در شهرداری‌های مناطق با محوریت تسهیل امور شهروندان و رسیدگی به پرونده‌های معوق بخشی از اقداماتی است که شهرداری با جدیت پیگیری می‌کند.

تاجران توسعه آبیاری تحت فشار را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان کرد و گفت: باتوجه به کمبود منابع آبی توسعه آبیاری تحت فشار توسعه فضای سبز در 300 هکتار از گردنه سیبک در دستور کار است.

وی با اشاره به اجرای طرح 55 متری گفت: در راستای اجرای طرح 55 متری تعامل خوبی برای سرمایه‌های دولتی با عاملیت 100 درصدی شهرداری اراک انجام شده و با دستور استاندار مرکزی برنامه‌ای 4 ماهه برای بررسی طرح مدنظر است.

تاجران با اشاره به بودجه سال 97 شهرداری و ارائه آن به شورای شهر گفت: وضعیت بودجه شهرداری این شهر برای سال آینده تا یک هفته دیگر مشخص و رسانه‌ای می‌شود.

شهردار اراک با اشاره به وضعیت باشگاه شهرداری اراک گفت: 99 درصد امور مربوط به باشگاه انجام شده و با سیاست جدید تقویم مالی دقیق به زودی کار خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات