خبرهای داغ:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: باید از ظرفیت نخبگان برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف استفاده کرد و اطلاع رسانی خوبی به نخبگان داشته باشیم تا آن‌ها مروجان وقف در جامعه باشند.
کد خبر: ۸۹۷۹۳۳۸
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی شامگاه چهارشنبه در نشست معاونین فرهنگی ادارات کل اوقاف که در سالن همایش‌های امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، با اشاره به ضرورت اصلاح نقاط ضعف در فعالیت‌های سازمان اوقاف اظهار کرد: باید با بررسی فعالیت‌های سازمان اوقاف و شناسایی نقاط ضعف، این نقاط ضعف را شود، البته نباید از نقاط قوت هم غافل شویم.

وی ادامه داد: مردم در نظرسنجی‌های صورت گرفته در بقاع متبرکه بر ضرورت اقامه نماز جماعت در این اماکن تاکید داشتند، یکی از سوالاتی که رهبر معظم انقلاب در بازدید از مزار امامزادگان تهران پرسیدند که آیا نماز جماعت در این اماکن مقدس برگزار می‌شود یا خیر.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: نماز جماعت یکی از هدیه‌هایی است که خداوند به امت رسول اکرم(ص) داده است.

محمدی، خیمه‌های معرفت در مزار امامزادگان را مورد استقبال مردم دانست و تصریح کرد: این خیمه‌ها به معرفت مردم می‌افزاید، باید برای برگزاری مناسب خیمه‌های معرفت به صورت مناسب برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: دشمنان برای خنثی کردن فعالیت‌های فرهنگی در مزار امامزادگان تلاش می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: بیان احکام شرعی در مزار امامزادگان جزو خواسته‌های مردم است، یاد گرفتن و یاد دادن احکام شرعی یک کار واجب است و این کار باید متناسب با مخاطب در مزار امامزادگان صورت بگیرد.

محمدی، تعلیم و تربیت مجموعه عوامل انسانی در مزار امامزادگان را ضروری دانست و تصریح کرد: این افراد میزبان مردم هستند و به عنوان خادم مزار امامزادگان خدمت می‌کنند، خادمان بقاع متبرکه باید با آداب خدمت آشنا باشند.

وی ادامه داد: 50 هزار نفر به عنوان خادم و هیأت امنا به صورت رسمی یا افتخاری در مزار امامزادگان حضور دارد، آن‌ها نیازمند آموزش‌های مختلف هستند، آموزش دادن به خادمان باید به صورت منظم و براساس یک محتوای یکسان باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: مزار امامزادگان مورد توجه مردم است، برخی از این مزارها در طول سال پنج میلیون نفر زائر ایرانی و خارجی دارند.

محمدی با اشاره به استقبال مردم از طرح آرامش بهاری اظهار کرد: این طرح مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار می‌گیرد، مردم در ایام نوروز به شهرهای مختلف سفر و مزار امامزادگان را زیارت می‌کنند.

وی ادامه داد: ادارات اوقاف در شهرهای مختلف باید به صورت جدی به برنامه‌های قرآنی بپردازند، سازمان اوقاف طی سال‌های اخیر از موسسات قرآنی حمایت کرده و عملکرد این سازمان در زمینه ترویج حفظ قرآن در جامعه خوب بوده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: تبلیغ و ترویج فرهنگ به خصوص به صورت جمعی و مشارکتی در مزار امامزادگان اهمیت دارد، باید اطلاع رسانی و تبیین خوبی در این خصوص صورت بگیرد تا مردم بیشتر از گذشته وقف کنند.

محمدی با اشاره به ضرورت حضور نخبگان در عرصه وقف اظهار کرد: باید از ظرفیت نخبگان برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف استفاده کرد و اطلاع رسانی خوبی به نخبگان داشته باشیم تا آن‌ها مروجان وقف در جامعه باشند.

وی ادامه داد: باید برنامه‌هایی برای معرفی ظرفیت وقف جمعی برای مدیران دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برگزار شود تا آن‌هابا این ظرفیت آشنا شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: باید از برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای خانواده‌های کارمندان این سازمان غفلت نشود.

ارسال نظرات