خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد

تجهیز 85 درصد از اراضی مستعد همدان به سیستم آبیاری نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در استان در تجهیز و نوسازی اراضی و آبیاری تاکنون 80 درصد تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است، گفت: در راستای تجهیز و نوسازی سیستم آبیاری اراضی مستعد 85 درصد از اراضی به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.
کد خبر: ۸۹۷۹۳۵۲
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹

تجهیز 85 درصد از اراضی مستعد همدان به سیستم آبیاری نوینبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، منصور رضوانی جلال امروز  در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی  اظهار داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در سطح کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، از همان ابتدا سازمان جهاد کشاورزی نسبت به مشخص کردن پارامترهای مهم اقتصاد مقاومتی  اقدام  و برنامه ریزی مدونی در سطح کشور و به تبع آن در استان همدان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه افزایش ضریب خوداتکایی محصولات زراعی و دام و طیور از وظایف جهاد کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است،  گفت:  برنامه تجهیز، نوسازی اراضی، ماشین آلات کشاورزی، نوسازی سیستم‌های آبیاری اراضی تامین نهاده‌های مورد نیاز، افزایش تولید در محیط‌های کنترل‌شده افزایش فرآورده های و کاهش ضایعات تولید محصولات عناوین اصلی در اقتصاد مقاومتی مشخص شده اند که به شکل کیفی و کمی درآمده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: افزایش ضریب خوداتکایی در تولید  گندم، چغندر و سیب زمینی، دانه‌های روغنی، حبوبات، تولید جو و ذرت که از  اقلام  اساسی ضریب خوداتکایی محصولات زراعی محسوب می شوند خوشبختانه در بسیاری از موارد  همچون تولید چغندر، گندم و حبوبات پیشرفت بالای 100 درصد را داشتیم.

وی با بیان اینکه تولید چغندر در استان 204 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در تولید  حبوبات 159 درصد،  تولید دانه‌های روغنی 62 درصد  پیشرفت داشتیم و تولید محصولات دامی تاکنون 87 درصد  اقتصاد مقاومتی تحقق یافته است.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه در استان در  تجهیز و نوسازی اراضی و آبیاری  تاکنون 80 درصد تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است، گفت: در راستای تجهیز و نوسازی سیستم آبیاری اراضی مستعد 85 درصد از اراضی به سیستم آبیاری نوین مجهز شده که امیداوریم تا پایان سال به 100 درصد افزایش یابد و این درحالی است که  میانگین آن در سطح کشور 40 درصد است. 

وی با بیان اینکه در حوزه افزایش تولید در محیط های گلخانه در استان تاکنون 100 هکتار گلخانه در حال تولید است، ابراز داشت:  50 هکتار  گلخانه در حال اجراست  که دو تا از این گلخانه های در مقیاس‌های 25، 6 و 18 هکتاری در حال اجرا است که طی چند روز آینده نهایی می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش فرآورده‌ها و کاهش ضایعات از ایجاد 200 هزار تن سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در استان خبر داد و عنوان کرد: در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته به طوری که در استان 155 هزار تن سردخانه نگهداری محصولات وجود دارد  و بیش از 200 هزار تن سردخانه در حال ساخت است که بی نظیر است .

وی با بیان اینکه  استان همدان به عنوان یک بارانداز در محصولات  کشاورزی و به خصوص در سیب زمینی  شناخته  می شود، گفت: سیب زمینی که در استان های دیگر  تولید می شود در استان همدان نگهداری می شود و استان همدان به  عنوان یک بارانداز برای سیب زمینی شناخته شده است.

رضوانی جلال  از افزایش جذب  ماده خام به عنوان یکی از آیتم‌های مهم در اقتصاد مقاومتی در جهاد کشاورزی اشاره و عنوان کرد: بر اساس تعهدی  که در راستای اقتصاد مقاومتی بر دوش استان همدان گذاشته شده در سال جاری 88 هزار تن است که تاکنون94 هزار تن ایجاد شده و در دهه فجر بیش از 15 هزار به این عدد اضافه خواهد شد که عدد ما از 106 درصد به مراتب بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار