مروری بر مهم‌ترین دستاوردهای 39 ساله انقلاب اسلامی در استان مرکزی/3

استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور/خودباوری در صنعت مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

پس از انقلاب اسلامی بود که واحدهای انگشت شمار صنعتی استان مرکزی به حدود سه هزار واحد صنعتی تبدیل شد و چرخ‌های صنعتی که قرار بود با دست خارجی‌ها حرکت داده شود، با دستان توانمند نیروهای با اراده داخلی به گردش درآمد.
کد خبر: ۸۹۸۱۱۲۱
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی با عناوینی چون «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده و همین کلمات برای توصیف عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی کفایت می‌کند.

مردم ایران در اقصی نقاط کشور با حضور در تظاهرات و مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی نقش بسزایی در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی داشتند، ملتی که با مشت‌‌های گره کرده در سال 57 پاسخی محکم به تمام دشمنان و منفعت‌طلبانی که چشم به منافع سرزمین پهناور ایران داشتند، دادند و با به ثمر نشستن نهال انقلاب از همان روز نخست برای رشد و نمو این نهال از جان و دل مایه گذاشتند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که ملت ایران برای قطع وابستگی و دست‌یابی به عزت و استقلال خود کمر همت بسته و در میادین مختلف وارد عمل شدند.

پس از انقلاب اسلامی بود که واحدهای انگشت شمار صنعتی استان مرکزی به حدود سه هزار واحد صنعتی تبدیل شد و چرخ‌های صنعتی که قرار بود با دست خارجی‌ها حرکت داده شود، با دستان توانمند نیروهای با اراده داخلی به گردش درآمد.

مشت‌هایی که در سال 57 برای پیروزی انقلاب اسلامی به هم گره خورد پس از بهار انقلاب نجات بخش صنعت کشور از وابستگی به خارج شد و در مدت نزدیک به سه دهه نه تنها کارخانجاتی نظیر ماشین سازی، واگن پارس و آلومینیم سازی را از حضور مستشاران آمریکایی بی‌نیاز ساخت که با اتکا به توان این کارخانجات در تمام این مدت نیاز داخل کشور را تامین و در بخش صادرات نیز بر قله‌ بلند صنعت نشست.

اکنون استان مرکزی به چهارمین قطب صنعتی و دارای متنوع ترین محصولات صنعتی کشور تبدیل شده است و به رغم داشتن مشکلات متعدد که در سال‌های اخیر گریبانگیر حوزه صنعت این استان شده است ولی همچنان در جرگه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی است.

استان مرکزی جزو استان‌های برتردر زمینه ساخت وتولید تجهیزات عظیم صنعتی مانند تجهیزات عظیم نفت و گاز نیروگاه، پتروشیمی، پل سازی، سیمان و سد سازی در کشور تبدیل کرده و مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی و اتکا به توان داخل در دیار آفتاب خودکفایی صنعتی در ابعاد صنایع فلزی، آلومینیم و تولید بنزین بوده است.

واقع شدن استان مرکزی در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب، برخورداری از 6 هزار و 250 کیلومتر راه اصلی و روستایی، زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل ریلی و جاده‌ای، فرودگاه ، ظرفیت‌های متعدد در بخش خدمات و کشاورزی، گردشگری و فرهنگی ، گمرک و شهرک‌ها و نواحی متعدد صنعتی که پس از انقلاب اسلامی در استان ایجاد شده، رونق صنعتی استان را در پی داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات