خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حسینی قزوینی:

حضرت زهرا(س) شهید راه دفاع از حریم ولایت است

استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت زهرا(س) شهید راه دفاع از حریم ولایت است و این بانوی بزرگوار از جایگاه ولایت و امامت دفاع کرد.
کد خبر: ۸۹۸۱۲۶۲
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی شامگاه دوشنبه در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) اظهار کرد: سخن گفتن در خصوص ویژگی‌های این بانوی بزرگوار سخت است، ویژگی‌های حضرت زهرا(س) برای ما الگو است و این بانوی بزرگوار از جایگاه ولایت و امامت دفاع کرد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) شهید راه دفاع از حریم ولایت است، این بانوی بزرگوار برای دفاع از امام علی(ع) خطبه ای خواند و در این خطبه در مقابل مهاجرین و انصار به حدیث غدیر استناد کرد، افراد زیادی شاهد تعیین امام علی(ع) به عنوان امام پس از رسول اکرم(ص) در واقعه غدیرخم بودند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت زهرا(س) فرمود رسول اکرم(ص) ولایت را در واقعه غدیرخم برای امام علی(ع) تثبیت کرد، اما برخی حاضرین در واقعه غدیرخم، سخنان پیامبر(ص) را نادیده گرفتند و از میان خود فردی را به عنوان خلیفه انتخاب کردند.

حسینی قزوینی با اشاره به دفاع حضرت زهرا(س) از امام علی(ع) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار در خطبه خود خطاب به مهاجرین و انصار گرفت که پدرم رسول اکرم(ص) در واقعه غدیرخم هیچ عذری برای کسی نگذاشت، آیا آن واقعه را فراموش کردید؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: دلیل استناد حضرت زهرا(س) به حدیث غدیر این است که واقعه غدیرخم با واقعه رحلت رسول اکرم(ص) فاصله کمی داشت و جمعیت انبوهی بین 90 تا 120 هزار نفر این حدیث را شنیدند، زمان بیان احادیث دیگر رسول اکرم(ص) در خصوص ولایت امام علی(ع) فاصله زیادی با رحلت پیامبر(ص) داشت و افراد کمی آن احادیث را شنیدند.

ارسال نظرات