مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خبر داد

ثبت 6500 مورد اشتغال در سامانه رصد استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در سال جاری 6500 شغل در استان مركزی ایجاد و در سامانه رصد استان ثبت‌شده است.
کد خبر: ۸۹۸۲۰۲۹
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمدتقی آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، در نشست تخصصی اشتغال روستایی که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم كشور و فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مركزی برگزار شد، با اشاره به دو شاخص اجرای قانون حمایت و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و محروم گفت: در اجرای قانون حمایت و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و محروم با دو شاخص جمعیت روستایی و نرخ بیكاری توزیع منابع مالی انجام شده است و با ابلاغ دستورالعمل به استان، توزیع شهرستانی انجام گرفته است.

وی افزود: مبنای فعالیت اداره كار در امر اشتغال روستایی سامانه رصد است که تعداد مشاغل ایجاد شده استان براساس این سامانه مشخص می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: متقاضیان تسهیلات ثبت نام شده در سامانه تاكنون در رسته‌های شغلی اولویت‌دار هزار و 241 نفر  و 385 نفر در رسته‌های دیگر بوده‌اند.

آبایی با تأکید بر اینكه پس از معرفی طرح به بانك و پرداخت تسهیلات، اشتغال ایجاد شده باید به سرعت وارد سامانه شود، گفت: در سال جاری 6500 شغل در استان مركزی ایجاد و در سامانه ثبت‌شده است.

وی افزود: از كل تعداد افراد ثبت نام شده در رسته‌های اولویت‌دار یک‌هزار و 99 نفر در اشتغال روستایی و 142 نفر نیز در اشتغال فراگیر ثبت نام کرده‌اند، اما هنوز طرحی به تصویب بانک‌ها برای اعطای تسهیلات نرسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی:

ارزیابی دقیق و کارشناسی در تصویب طرح های اشتغال روستایی ضروری است

رقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: بر اساس برنامه اشتغال فراگیر باید 980 هزار فرصت شغلی در كشور ایجاد شود و تمامی برنامه‌ها و اسناد مختلف ایجادكننده اشتغال، باید در راستای این برنامه جمع‌بندی شود.

وی افزود: بر اساس ماده 27 برنامه ششم توسعه دولت و دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند كه سالانه طرح اشتغال‌زایی 5 هزار روستا را تدوین و منابع توسعه روستایی را همسو با این مطالعات دنبال كنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: مطالعات این طرح در استان در حال انجام است و باید زنجیره‌های تولید را بر اساس این طرح مرتبط سازیم، همچنین باید بحث بازاریابی را دنبال كنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات