خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی کشور:

عظمت دوران دفاع مقدس در مبانی اسلامی بود

سردار حزنی ، فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اصناف و اقشار مختلف مردم به فرماندهی امام خمینی (ره) در جنگ تحمیلی حضور داشتند، گفت: شهدای اقشار مختلف نیز گواهی بر مردمی بودن دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۸۲۰۴۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان و به نقل از زرین نامه ، سردار سید ضیاء الدین حزنی در سومین یادواره ۱۳۰ شهید والامقام تدارکات و پشتیبانی استان گلستان با اشاره به وقوع یک هزار 132 جنگ در طول تاریخ ایران، بیان کرد: فرماندهان اصلی همه ی این جنگ ها از پادشاهان بودند، اما جنگ تحمیلی را یک روحانی فقیه فرماندهی کرد، چنان فرماندهی که همه ی اقشار و اصناف را برای دفاع از خاک میهن داوطلب حضور در جبهه شدند.

وی با اشاره به 2 هزار و 500 روز جنگ میان ایران که دو برابر جنگ جهانی اول و از طولانی ترین جنگ ها در تاریخ معاصر بوده، اظهار کرد: عظمت این جنگ به اندازه ای بود که 36 هزار و 967 دانش آموز به همراه 3 هزار و 728 معلم برای حضور در جبهه های حق علیه باطل داوطلب شدند و کلاس درس خود را ترک کردند.

حزنی با بیان اینکه بر اساس آمار میانگین سن رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی 22 است، تصریح کرد: 45 هزار تن از شهدای ما، نامشان «محمد»، 35 هزار تن «علی» و 76 درصد آن ها نیز هم نام ائمه اطهار (ع) بودند.

وی علت عظمت جنگ تحمیلی را که به یک دانشگاه برای تحصیل معرفت و ایمان تبدیل شده بود را وجود مبانی محکم اسلامی دانست و افزود: ما در جنگ تحمیلی حدود 4 هزار و 363 زن شهید و حدود 5 هزار جانباز داشتیم که شجاعانه کنار پدران، برادران و همسران خود در جبهه های نبرد جنگیدند. 

حزنی با اشاره به 25 هزار رزمنده مفقود الاثر جنگ تحمیلی و مقاومت شهرهای آبادان، خرمشهر و دزفول که به سبب ایستادگی مقابل حملات زیاد هوایی به عنوان مقاوم ترین شهرها نام گرفتند، گفت: شوروی و آمریکا بزرگترین متحدان عراق علیه ایران بودند و در کنار آن ها، آلمان، فرانسه، اسرایئل، بلژیک، ایتالیا، کشورهای عربی کویت، عربستان و مصر با تامین سلاح و تجهیزات عراق بزرگترین خیانت ها را علیه ما کردند.

حزنی با اشاره به اینکه رزمندگان ما کم گناه بودند، اذعان کرد: در جیب اکثر شهدای ما، مُهر و تسبیح بود، آن ها با وضو عملیات می کردند و با وضو شهید می شدند و همه ی رمز عملیات ها بر اساس نام ائمه اطهار (ع) و آیات قرآن کریم بود و همه چیز برای ما معنا و مفهوم خدایی داشت.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی کشور با تاکید بر اینکه جنگ ما جنگ عقیده ها بود و پس از برکناری بنی صدر به موفقیت های خوب و چشمگیری دست یافت، خاطر نشان کرد: در جنگ تحمیلی ایران، آدم های پاک، با نیت های پاک و با فرمانده ای پاک توانستند از خاک کشورمان دفاع کرده و پیروزی را برای انقلاب اسلامی حاصل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها