خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

هیچ نگرانی برای انتقال میوه شب عید به قم وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: هیچ سالی نگرانی در زمینه حمل میوه شب عید به استان قم نداشتیم، هر سال این اقدام از اول تا 15 اسفند صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۸۲۱۱۶
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد رضا طلایی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم ظهر امروز در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم برگزار شد، با اشاره به خریداری میوه شب عید استان قم اظهار کرد: براساس سهمیه ای که استان در زمینه سیب و پرتقال داشت، خریداری انجام و بخشی از این میوه به قم منتقل شد.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر دستگاه‌های استان قم تلاش کردند که میوه‌های خوبی برای نیاز شب عید مردم استان تامین شود، سال گذشته این کار به خوبی صورت گرفت و امسال هم تلاش می‌کنیم که کار تامین میوه شب عید مورد نیاز مردم استان قم بهتر از سال گذشته انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: نظر وزارت جهاد کشاورزی این است که پرتقال پیش از اسفندماه به استان انتقال پیدا کند، این در حالی است که استان قم به دلیل قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی کشور مشکلی در زمینه حمل و نقل میوه ندارد، پرتقال شب عید استان در سردخانه‌های شمال کشور است و به دنبال حمل آن در اسفندماه به قم هستیم و سال‌های گذشته هم این گونه عمل کردیم.

طلایی با اشاره به مضرات ورود زودهنگام میوه شب عید به استان قم اظهار کرد: اگر این میوه را زودتر از اسفندماه به استان وارد کنیم، به دلیل تغییرات دمایی در استان در ماه بهمن ماه و اوایل اسفندماه، ضایعات این میوه زیاد خواهد بود.

وی ادامه داد: هیچ سالی نگرانی در زمینه حمل میوه شب عید به استان قم نداشتیم، هر سال این اقدام از یکم اسفندماه تا 15 اسفندماه صورت می‌گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: براساس بازدیدهای صورت گرفته پرتقال تهیه شده برای استان قم دارای کیفیت خوبی بوده است، امسال با توجه به وضعیت باغ‌های شمال کشور، بر روی کیفیت بالای پرتقال خریداری شده برای استان تاکید داشتیم و چندین مرحله بازدید برای این کار انجام دادیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال شرایط خوبی را در زمینه میوه شب عید استان قم خواهیم داشتیم و از تجربیات سال‌های گذشته در زمینه توزیع این میوه در استان استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظرات