خبرهای داغ:

برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات کشتی فرنگی صالحین قم در دهه فجر

آیین گرامیداشت دهه فجر و مراسم تجلیل از کشتی گیران فرنگی منتخب و عوامل اجرایی مسابقات کشتی حلقه‌های تربیتی صالحین در سالن کشتی سلطان نژاد مجموعه ورزشی تختی قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۲۸۶۴
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و تجلیل از کشتی گیران منتخب و عوامل اجرایی مسابقات کشتی فرنگی حلقه‌های صالحین استان قم با حضور «حسین بیطرفان» پیشکسوت ورزش کشور و تعدادی از کشتی گیران صاحب عنوان استان برگزار شد.
دکتر محمدی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به شجاعت مردم انقلابی در تحولات انقلاب اسلامی ایران، گفت: شجاعت مردم از شجاعت و ایمان امام خمینی (ره) الگو گرفته بود و ایشان دررفتار خود نشان می‌داد که با اتکا به ایمان الهی، از هیچ رخداد و حادثه‌ای نمی‌ترسد.
وی افزود: رفتار امام پس از حمله رژیم به مدرسه فیضیه، ماجرای دستگیری و تبعید ایشان، واکنش امام به شهادت فرزندش آقا مصطفی و رفتار امام در شب ۲۲ بهمن که حکومت نظامی اعلام شده بود همگی نشان دهنده شجاعت ایمانی امام خمینی (ره) بود.
محمدی تصریح کرد: شخصیت‌های ورزشکار زیادی از شجاعت امام خمینی (ره) الگو گرفتند از جمله این شخصیت‌ها طیب حاج رضایی، سعید طوغانی، آیت الله مستجابی، غلامرضا تختی و بسیاری دیگر که امام الگوی شجاعت شان بود؛ طوغانی هفت ساله بود که بازوبند پهلوانی را دریافت کرد و در ۹ سالگی عشق به امام خمینی نامه نوشت؛ در جبهه دفاع از اسلام شرکت کرد وبه شهادت رسید.
وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع کشتی گیران به برخی از وقایع مرتبط با ورزش در عصر پهلوی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در دوران پهلوی سه بار بین ایران و رژیم صهیونیستی مسابقه فوتبال برگزار شد که با اعتراضات زیادی همراه بود. شعار‌های مرگ بر اسرائیل، ورزشگاه آزادی را به لرزه درآورده بود و مردم پس از مسابقه به سمت مراکز صهیونیستی هجوم بردند.
در پایان، مسابقه‌ای با سوالات مربوط به انقلاب اسلامی برگزار و به نفرات برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا شد.
ارسال نظرات