خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری کشور:

عبور از چالش ها با فرآیندهای علمی و بومی/نگرانی دشمن از رشد علمی ایران است

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری کشور گفت: نگرانی استکبارجهانی از نهادینه شدن باور "ما می توانیم" در جامعه ایرانی ـ اسلامی است که تنها در این صورت نمی توانند با این مملکت مقابله کنند.
کد خبر: ۸۹۸۳۱۴۲
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر سیدحسین قدیانی مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری کشور صبح امروز در آیین افتتاحیه اولین پردیس شرکت های دانش بنیان استان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تهنیت دهه فجر اظهارداشت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه گذرا به انقلاب های گذشته نقاط تمایز آنها با انقلاب اسلامی ایران را درمی یابیم.

 وی عنوان داشت: انقلاب اسلامی ایران نه وابسته به نظام استکباری غرب است و نه تحت تسلط بلوک شرق بلکه "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی " شعار اساسی انقلاب از روز اول بوده است.

قدیانی افزود: در انقلاب های دنیا دو اتفاق افتاده که در دوران پس از شکل گیری یا ماهیت خودشان را از دست داده اند و سردمداران قبل بر آنها حاکم شده اند مانند انقلاب فرانسه یا حاکمان انقلاب در مسیر منحرف شده اند مانند انقلاب تونس که در نتیجه انقلاب ماهیت خودش را از دست داده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تنها انقلابی در دنیا است که توانسته بعد از 40 سال آرمان هایش را حفظ کند و اجازه ندهد نظام سلطه برگردد به همین دلیل خار چشم نظام سلطه شده است و 40 سال به شدت با جمهوری اسلامی مقابله می شود.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری کشور با بیان اینکه نظام اسلامی مانند الگویی در نظام بین الملل مطرح است گفت: باید قدر ارزش های انقلاب را بدانیم و برای حفظ آنها پایداری کنیم.

وی با بیان اینکه امروز کارآمدی نظام اسلامی سرلوحه تمام مستضعفین دنیا است خاطرنشان کرد: از طرفی انقلاب اسلامی امیدواری در ملت های دنیا ایجاد کرده است و از طرف دیگر فشارهای سنگینی که نظام سلطه برعلیه انقلاب دارد.

آمریکا اوج لیبرال دموکراسی شکست خورده در دنیاست

قدیانی متذکر شد: دشمنان انقلاب با روش های مختلف می خواهند ما را به چالش بکشند و بنا است انقلاب اسلامی با فرآیندهای علمی و بومی چالش ها را کنار بزند.

وی با بیان اینکه نظام سلطه نگران است یادآور شد: در این چند سالی که گذشت درگیر برجام بودیم. نگرانی دشمن از انرژی هسته ای در اختیار ایران نبود چون یقین دارند جمهوری اسلامی بر اساس آموزه های دینی سراغ بمب هسته ای نمی رود.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری کشور گفت: نگرانی استکبارجهانی از نهادینه شدن باور "ما می توانیم" در جامعه ایرانی ـ اسلامی است که تنها در این صورت نمی توانند با این مملکت مقابله کنند.

وی ابراز داشت: چون پیشرفت علمی ایران را الگو و قدرتمند می کند پس در دستور کار دشمن قرار گرفته که جلوی "ما می توانیم" انقلابیون را بگیرند.

قدیانی یادآور شد: در برهه ای رتبه 13 تا 16 سطح علمی در دنیا را کسب کردیم که متخصصان کشور ما با انواع تحریم ها دست و پنجه نرم می کردند.

وی بیان داشت: اگر قرار است احیاگر تمدن اسلامی در دنیا باشیم باید چالش های رو به روی خودمان را با رویکرد های علمی و بومی برگرفته از آموزه های دینی حل کنیم.

قدیانی با بیان اینکه دو تئوری فروریخته در نظام بین الملل کمونیسم و لیبرالیسم است افزود:  نهایت لیبرال دموکراسی مثل آمریکا است که تولید ثروت زیاد اما توزیع آن ضعیف است و همان جامعه یک درصد و 99درصدی ها است.

اقتصاد شرکت های دانش بنیان یکی از شئون اثرگذار در پایداری انقلاب اسلامی  است

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری کشور گفت: نظام اسلامی حرف های زیادی را در جهان مطرح می کند که برگرفته از تفکر و اندیشه های اسلامی است. یکی از شئونی که در پایداری انقلاب اسلامی اثرگذار است در حوزه اقتصاد شرکت های دانش بنیان است که بر اساس یافته های علمی، جامعه اسلامی را ضمن استقلال بخشی به سمت پیشرفت هدایت می کند و در این بین ثروتی هم حاصل می شود.

وی ادامه داد: یکی از هوشمندی هایی که برای نشان دادن کارآمدی نظام اسلامی باید اتفاق بیفتد این است که جمعیت انقلابی و حزب اللهی بخشی از توانش را در عرصه علمی ـ اقتصادی بیاورد.

قدیانی متذکر شد: باید بتوانیم در حوزه علمی و فن آوری حرف های جدی در جمهوری اسلامی از زبان نیروهای انقلابی داشته باشیم که گام اول آن احداث پردیس شرکت های دانش بنیان در استان است.

دانشگاه ها بر اساس توانمندی ها باید قطب بندی شوند

وی با بیان اینکه باید بین شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فن آوری و سایر قسمت های علمی ارتباط و تعامل رقم بخورد گفت: تعامل با دانشگاه ها و حوزه های علمیه خیلی مهم است چون فن آوری ما برگرفته از آموزه های دینی ما است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری کشور افزود: دانشگاه ها بر اساس توانمندی هایی که دارند باید قطب بندی شوند و هر شرکت دانش بنیان معینی در دانشگاه برای پشتیبانی علمی داشته باشد تا بتوانیم ثروت های خدادادی در اقصی نقاط کشور از جمله ظرفیت های معدنی و کشاورزی را تبدیل به محصولات مورد نیاز سازیم و شاهد باشیم خراسان جنوبی به عنوان ظرفیتی برای کشور مطرح شود.

وی ادامه داد: ظرفیت 50 هزار دانشجو در استان بسیار ارزشمند است و زمینه برای کمک گرفتن از دانشجویان توانمند در کارهای پژوهشی مهیا شده و باید از این ظرفیت بهره ببریم.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها