خبرهای داغ:
آیت الله جوادی آملی:

اگر خروجی نجف را از حوزه‌های علمیه بگیرید دست حوزه‌ها خالی است/ برای اعتلای حوزه علمیه تلاش کنید

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به عظمت حوزه علمیه نجف گفت: همه حوزه‌های علمیه در سراسر جهان پای سفره حوزه نجف نشسته‌اند، اگر خروجی نجف را از حوزه‌های علمیه بگیرید دست حوزه‌ها خالی است.
کد خبر: ۸۹۸۳۵۷۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار جمعی از مسئولین و اساتید مرکز تفسیر و علوم قرآنی اسراء در نجف اشرف که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در قم برگزار شد، اظهار داشت: اصل اول این است که قرآن را خدا نازل کرد؛ یعنی به زمین آویخت، نزول قرآن شبیه نزول باران نیست، باران را به زمین انداخت؛ ولی قرآن را نازل کرد، یعنی تنزّل داد، فرو فرستاد و همراه قرآن، فیض خاصّ خود را حفظ کرد. این انزال‌ها و تنزیل‌ها کاملاً از هم جداست، آن را به زمین فرستاد، این را به زمین انداخت، پس قرآن، حبل متین آویخته ‌شده است.

وی ادامه داد: این کتابی که خداوند مانند طناب آن را به زمین آویخت، ابتدای او نزد خود خداست و لذا در ابتدای سوره مبارکه زخرف فرمود این کتابی است که «لَعَلِیٌّ حَکِیمٌ».

این مرجع تقلید اذعان داشت: اهل بیت علیهم السلام عِدل قرآن کریم هستند، اما باید توجه داشت که «عترت» عِدل قرآن کریم است و نه «روایت»! لذا در برخورد با روایات باید روایات را به قرآن کریم عرضه کنیم چرا که قرآن مصون از جعل و تحریف است.

وی با اشاره به عظمت حوزه علمیه نجف خاطرنشان کرد: همه حوزه‌های علمیه در سراسر جهان پای سفره حوزه نجف نشسته‌اند، اگر خروجی نجف را از حوزه‌های علمیه بگیرید دست حوزه‌ها خالی است، این کتب اربعه و دیگر کتب مانند جواهر و کفایه و ... خروجی همین نجف است که امیدواریم سعی همه شما مشکور باشد و در اعتلای این حوزه علمیه بیش از پیش تلاش کنید.

ارسال نظرات