افتخارآفرینی هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی در دهه فجر؛

«همای هنر» بر دوش بانوی هنرمند اراکی نشست

چهارمین مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تحت عنوان «همای هنر» برگزار و از هنرمندان برتر تجلیل شد.
کد خبر: ۸۹۸۴۹۵۸
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اعلام این خبر گفت:از 13 هنرمند پیشکسوت برتر صنایع دستی ایران تجلیل شد که خانم زهرا میوه چی از استان مرکزی در رشته سوزن دوزی در میان تجلیل شدگان حضور داشت.

وی افزود: خانم میوه چی به عنوان مادر سوزن دوزی سنتی استان در سال 1355 آموزشگاه هنری خود را با مدرک درجه یک تاسیس و در سال 56 مجوز مربی گری و مدیریت خود را دریافت نموده است. همچنین ایشان در همین سال موفق به اخذ مدرک ITC نیز می شوند و طی 40 سال صدها هنرمند را آموزش می دهند.

حسینی اظهار داشت: تجلی تفکر اقتصاد خرد در ذهن خانم میوه چی باعث شد که ایشان در طی سال ها آموزش، صدها هنرجو را به شغلی معین و ثابت رسانند و منبع درآمد مناسبی برای ایشان باشند یعنی در نگاهی ژرف تر باید ایشان را کارآفرین نمونه ای نیز عنوان کرد که از دیرباز در این مسیر حرکت کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد : خانم میوه چی در حالی نشان همای هنر ایران را به خود اختصاص داد که علاوه بر سوزن دوزی سنتی، در رشته های چهل تکه دوزی با چرم، دربار دوزی، عثمان دوزی، شیپور دوزی، کار با نمد و همچنین کچه دوزی فعالیت داشته و دارند.

گفتنی است در روزهای قبل نیز از محمد خورشیدی دیگر هنرمند استان مرکزی به عنوان هنرمند برتر نشان ملی تجلیل شد.

ارسال نظرات