خبرهای داغ:
در تحلیل اندیشه های خاک خورده:

جنازه مومیایی و سوت بلبلی برای کشورگشایی

کهنه پرستی در بین ملت‌های جهان سوم به عنوان یک مزیت برتر تبدیل شده، اما نسبت به مقدسات که فراتر از زمان و مکان هستند بی تفاوت بوده تا نیروی محرک و بیداری توده‌های ملت همچنان در سلطه ابرقدرت‌ها دست و پا بزند.
کد خبر: ۸۹۸۵۶۶۸
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
خبرگزاری بسیج در قزوین، کهنه پرستی در بین ملت‌های جهان سوم به عنوان یک مزیت برتر تبدیل شده، اما نسبت به مقدسات که فراتر از زمان و مکان هستند بی تفاوت بوده تا نیروی محرک و بیداری توده‌های ملت همچنان در سلطه ابرقدرت‌ها دست و پا بزند.
وقتی وارد مصر می‌شوی دیدن اهرام ثلاثه و کاخ‌های بازمانده از فراعنه انسان را به عظمت و شکوه تمدن نابود شده می‌رساند که سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌کند مگر به دست خودش؟! در مصر وقتی با یک مصری مجادله در خصوص پیشرفت می‌کنی بلافاصله یک جنازه مومیایی را می‌آورد وسط میدان که ببینید این همه پیشرفت، اما نمی‌داند که این مرحوم تا زنده بوده چه کثافتی بوده تا اینکه مومیایی این مرحوم بخواهد راه گشای همه مشکلات جامعه باشد.
در جنگ جهانی دوم یک آلمانی با اشتیاق فراوان به ساندویج گاز می‌زند و فریاد زنده باد ژرمن سر می‌دهد به او نزدیک شدند که بفرمایید چه شده؟ گفت: شنیدم ۴ میلیون نژاد آلمانی در آمریکا هستند و باید آن‌ها را نجات دهیم تا نژادشان دستکاری نشود.
بدبخت نمی‌داند نیرو‌های متفق پشت دروازه‌های برلین رسیدند و هیتلر و فاشیست در نفس آخر به سر می‌برد حالا فکر نجات ۴ میلیون ژرمن افتادند تا نژادشان قاطی نشود. وقتی مغول به ایران حمله کرد نخبگان ایران همه در حال شعر و شاعری بودند و با تز روشنفکری و شعر به جنگ دشمن تا دندان مسلح و چپاولگر رفتند وقتی شهر‌ها یکی پس از دیگری ویران می‌شد آقایی با شعر ادبی می‌گوید من این دٌر دری را به پای خوکان نریزم؟
خلاصه یکی پیدا می‌شود خود را آرایی می‌داند و می‌گوید عرب پرست نیستم، اما با شعار وهابیت و با حمایت عربستان بر علیه ایران اقدام می‌کند یا فریاد جهانگشایی کوروش را سر می‌دهد، اما در بی بی سی به دنبال تجزیه ایران بوده و میزگرد تجزیه برگزار می‌کننند.
دیگری از سورنا سردار رشید ایرانی می‌گوید که غرب را چنان کرد، اما به سردارسلیمانی که میرسند با شعار‌های افراطی و تندرو از او پذیرایی می‌کنند، اما خنده دار‌تر از همه افرادی هستند که خیلی روشنفکر هستندو این قدر صلح طلب هستند که اگر دزدی به ناموسش نزدیک شود پیشنهاد صلح و سازش می‌دهد و برخی مواقع فکرمی کنند که کوروش کبیر هر جا که می‌رفت با سوت بلبلی و تمبک از او استقبال می‌کردند و هیچ گاه شمشیر به دست نگرفتندا ما نمی‌دانند که کوروش در یکی از جنگ‌ها کشته شد، تاریخ آیینه عبرت است و آن طور که هست باید تحلیل کرد نه آنگونه که زایید توهم در ذهن می‌باشد!
در نهایت سازش، کهنه پرستی، جنایت و خیانت با لعابی از همه خوبی‌ها ره آورد روشنفکران مدرن بوده که ملت‌های ستم دیده را با چالش مواجه کرده و به این زودی‌ها هم از دست آنان خلاص نمی‌شوند.
1002/ت30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار