خبرهای داغ:
خاطرات مبارز انقلابی در کنگاور:

مردم یکپارچه با پشتیبانی از ولایت فقیه به میدان آمدند

مبارز انقلابی در کنگاور بیان داشت: در اواخر دوران شاه مردم یکپارچه با پشتیبانی از ولایت فقیه به میدان آمدند.
کد خبر: ۸۹۸۶۸۲۲
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

حجت الاسلام میر یونسی مسئول حوزه های علمیه کنگاور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کنگاور در خصوص خاطرات دوران انقلاب اظهار داشت: در دوران انقلاب شهرستان کنگاور همانند دیگر شهرهای سراسر ایران شور و شوق پیروزی و بعد به موازات آن انگیزه پیروزی داشت. بنده در آن زمان طلبه بودم که وظیفه خود دانستم به فرمان پیشوای خود همراه و همگام مردم در برابر ظلم قیام کنم.

وی به پشتیبانی از ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: در آن زمان اکثریت مراجع و علمای بزرگ امام را یاری کردند هرچند عده کمی سکوت کردند و یا مخالفت هایی داشتند اما موج انقلاب و حضور مردم تاثیری از آنها بجای نمی گذاشت چرا که این مبارزات انقلاب برای اسلام و به امامت و رهبری شخص بزرگی بود.

 

میر یونسی در ادامه گفت: در آن زمان رابط بین امام و عموم مردم علما و انقلابیون بودند که در شهرستان کنگاور مرحوم حاج آقا بزرگ (محمد باقر محمدی عراقی) و بنده این مسئولیت را به عهده داشتیم به این شکل که بنده اعلامیه های امام را می نوشتم و پس از تایید و امضای حاج آقا بزرگ در میان مردم پخش می کردیم.

 

وی افزود: به یاد دارم که روزهای 21 و22 بهمن بود که مردم، نیروهای مقر شهربانی را محاصره کردند به من خبر رسید که مردم قصد ورود به این مقر را دارند. من هم بنابر وظیفه برای جلوگیری و درگیری مردم با نیروهای شهربانی به آنجا رفتم وقتی وارد شهربانی شدم فرمانده شهربانی آن زمان به همراه نیروهای خود، مسلح در مقر ایستاده بود که جلو رفتم و آنها را با روی خوش نصیحت و آرام کردم و با تسلیم شدن، آنها را خلع سلاح کردیم و برای جلوگیری و آسیب رساندن مردم به آنها در بازداشتگاه شهربانی آنها را مستقر کردیم و اسلحه و تجهیزات آنها را در اتاق محفوظ کردیم که مبادا به دست افراد نفوذی بیفتند.

 

وی در پایان گفت: همه باید بدانیم که 22 بهمن روز بزرگی برای همه ی ملت است. روزی که طاغوت نابود شد و حق بر کرسی نشست لذا وظیفه همه ی مردم این است که این روز را گرامی و با اهمیت بدانند.

 

حجت الاسلام میر یونسی تاکید کرد: یکی از وظایف ما در راستای ادای دین به این انقلاب و خون شهداست، حضور در راهپیمایی روز22 بهمن است.

ارسال نظرات