خبرهای داغ:
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری:

فقر زدایی آرمانی نیست/ خیزش امام و امت در 22بهمن بر اجرای عدالت اجتماعی بود/ ریشه مشکلات در زاویه گرفتن با گفتمان ولایت است

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آسیب های اجتماعی و فقر در گفتمان ولایت پذیرفتی نیست گفت: طبق مفاهیم دین فقر زیبنده نظام اسلامی نیست این حرف عوام گرایی نیست بلکه از بتن دین و خواسته مردم و انقلاب است. فقرزدایی از جامعه با وجود ذخایر و معادن سرشار و جوانان توانمند و فرهیخته آرمانی نیست بلکه کاملا شدنی است .
کد خبر: ۸۹۸۷۵۲۷
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در جمع مردم بیرجند اظهارداشت: هر سال این روز یادآور پیروزی انقلاب اسلامی و گشایش هایی است که به برکت انقلاب اسلامی بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری پیروزی هایی از انقلاب اسلامی در منطقه و ایران حاصل شده است افزود: رشادت، شجاعت و بصیرت مردم در مبارزه با جریان منحرف و فاسد تکفیری است که نه تنها مردم عراق و سوریه بلکه کشورهای اسلامی را تهدید می کرد. برداشتن این غده سرطانی پیروزی بزرگ است.

رئیسی با بیان اینکه جشن پیروزی 22بهمن همراه است با شکرگزاری به درگاه خداوند خاطرنشان کرد: فتنه جدید بر علیه ملت ایران که نا امید کردن مردم نسبت به کارآمدی نظام بود با حضور و بصیرت مردم نقش برآب شد.

وی بیان داشت:  22 بهمن هر ساله با پیروزی های ملی و فراملی که جبهه انقلاب اسلامی نصیبش شده همراه است.

 تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امت چند عنصر دارد افزود: اولین آنها هدفدار و مقصد دار بودن است، حرکت و پویایی دومین عنصر به سوی مقصد بزرگ است. هیچ زمان این امت متوقف یا به عقب برنمی گردد.

وی با بیان اینکه پیشرفت پیام جشن هر سال ما در 22 بهمن است اظهارداشت: دستاوردهای عظیمی برای مردم در انقلاب اسلامی مطرح است . آنچه در این 40 سال نصیب ملت ایران شده است نعمت عظیمی است که باید جوانان بدانند.

خداوند تنها بر نعمت ولایت به بشریت منت گذاشته است

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه نعمت ولایت یکی از دستاوردهای انقلاب است تاکید کرد: ولایت فقیه با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست و خداوند تنها برای این نعمت به بشریت منت گذاشته است چون سخن از ولایت و هدایت بشریت است.

وی اظهارداشت: سومین عنصر امت داشتن امام و مقتدا است که از همه توانمندی های امت برای رساندن برای رساندن آن به هدف والا بهره می برند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولین اقدام امام بزرگوار احیای اسلام بود  گفت: در مغرب زمین 250  سال تلاش کردند اسلام را منزوی کنند اما امام به دست امت باعث از به انزوا در آوردن دین اسلام و خاتمه دادن به حکومت ستم شاهی این رژیم پلید  و فاسد در ایران شد که این مملکت را عرصه حضور اجنبی ها قرار داده بود.

وی خاطرنشان کرد: اعاده روح عزت بین مسلمین و ایجاد حکومت بر مبنای دین و آموزه های دینی از برکات انقلاب اسلامی بود.

افرادی دین را امری خصوصی و انفرادی معرفی می کنند

رئیسی با بیان اینکه امروز افرادی دین را امری خصوصی و انفرادی معرفی می کنند که جایش در اسلام مسجد است متذکر شد: باور امام و روشنفکران کشور این نبوده است بلکه دین برای اداره زندگی انسان معاصر آمده است دین در همه عرصه های زندگی فردی ، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بشر سخن و پاسخ دارد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه کسانی دین را امری فردی و شخصی می دانند که خود مسلمانند ادامه داد: منظور ما سکولاریسم الحادی با عرفان های کاذب غربی نیست که تنها تامین کننده حوزه، دانشگاه و فرهیختگان جامعه است منظور سکولاریسم اجتماعی است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی نهضت اسلام را در مرزهای جغرافیایی محصور ندانست بلکه نجات مستضعفان عالم پیام امام بود. امروز بیداری اسلامی شکل گرفته و مردم هویت اسلامی خود را بازیافتند و از دولت های استکباری روی گرداندند.

وی با بیان اینکه 22 بهمن سالروز ایجاد خودباوری و غرور ملت ایران است  خاطرنشان کرد: امام در مقابل این تفکر که گره گشایی را در دست بیگانگان می داند فرهنگ " ما می توانیم" را در جامعه احیا کرد. امروز مقتدای بصیرت آفرین امت اسلامی "اقتصادمقاومتی درون زا و برون نگر" را ملاک قرار داده اند.

حجت الاسلام رئیسی خطاب به جوانان یادآور شد: مطالعه کنید درمی یابید که انقلاب ها و خیزش ها در عالم همواره اعتقاد بر این بوده  یا باید یک خیزش برگرفته از شرق علیه غرب یا از غرب برعلیه شرق کلید بخورد امام و امت ما اثبات کردند که می توان اصل نه شرقی، نه غربی بودن را عملیاتی کرد.

انقلاب و خیزش امام و امت ایران در 22بهمن بر اجرای عدالت اجتماعی بود

وی بیان داشت: انقلاب و خیزش امام و امت ایران در 22بهمن بر اجرای عدالت اجتماعی بود که لازمه تحقق جامعه اسلامی است اما امروز برای جوانان سوال است که برخی کاستی ها برای چیست؟

 تولیت آستان قدس رضوی با طرح این سوال که افتخارات و گشایش ها در انقلاب چه خوب است اما چرا مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم؟ گفت: از اول پیروزی انقلاب اسلامی هرجا به گفتمان امام و رهبری عمل کردیم و هرجا روحیه انقلابی و بسیجی بود حوزه موفقیت و پیروزی بود اما آنجا که دست اندرکاران کشور با نگاه رهبری زاویه گرفتند ما با مشکل مواجه شدیم.

وی با تاکید براینکه ریشه تمام مشکلات ما در زاویه گرفتن با گفتمان امام  و رهبری است خاطرنشان کرد: آنچه می تواند نجات دهنده ما از مشکلات باشد غالب بودن گفتمان امام و رهبری در همه شئونات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور است.

رئیسی با بیان اینکه رهبری به شخص خاصی اطلاق نمی شود بلکه مربوط به جایگاه ولایت است گفت: سخن رهبری سخن دین و خواسته عموم مردم است و امروز رهبری توانمندترین، آگاه ترین و دلسوزترین جایگاه نسبت به مردم است.

وی متذکر شد: آنچه امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مطرح است معتقد بودن به گفتمان امام و رهبری ، حفظ وحدت و اتحاد ملی و ترسیم الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت است.

فقر زیبنده نظام اسلامی نیست 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: آسیب های اجتماعی و فقر در گفتمان ولایت پذیرفتی نیست بلکه  مبارزه با فقر تبعیض و فساد سرلوحه کار امام و رهبری است.

وی تاکید کرد: طبق مفاهیم دین فقر زیبنده نظام اسلامی نیست این حرف عوام گرایی نیست بلکه از بتن دین و خواسته مردم و انقلاب است. فقرزدایی از جامعه با وجود ذخایر و معادن سرشار و جوانان توانمند و فرهیخته آرمانی نیست بلکه کاملا شدنی است .

رئیسی خاطرنشان کرد: ضدیت با فساد و تبعیض را مردم در 22 بهمن سال 57 فریاد زدند امروز نیز فساد زیبنده سازمانها و ادارات کشور ما نیست و مبارزه با فساد در دستور کار اصل نظام و انقلاب است.

وی خطاب به مسئولین تاکید کرد: نگاه و خواسته مردم از مسئولین نظام آن است که پیشگیری، پیش بینی و برخورد متناسب و به موقع با آنچه اختلال در جامعه ایجاد می کند صورت گیرد.

رد هرگونه معاهده ای که قصد محدود کردن  جمهوری اسلامی در جهان را داشته باشد

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به جوانان، دانشگاهیان و حوزویان مذکر شد: پیشرفت کشور در گرو همراهی با علم و دانش است چراکه علم و فن آوری تکنیکی برای پیشبرد اهداف کشور است.

وی اظهارداشت:  در فضای اینترنت نیاز به راه اندازی شبکه ملی است تا از این طریق علاوه بر مصون نگاه داشتن جامعه از هجمه های خارجی، اقتصاد فضای مجازی را از یکصد هزار نفر به 400هزار نفر ارتقاء دهیم زیرا این شدنی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه باید اتکای خود در حوزه اقتصاد از طریق فروش نفت را کم کنیم افزود: امروز برخی از کشورها 50درصد اقتصاد خود را از دریا تامین می کنند  اما در کشور ما با وجود داشتن 3هزار کیلومتر ساحل تنها 3درصد اقتصاد ما از این طریق تامین می شود.

وی تاکید کرد: امروز تمام قوا، احزاب و گروه ها باید یکصدا، یکدل و متحد در جهت ساختن ایرانی آبادتر با سیاستی که کار مردم را به مردم واگذارند به صحنه بیایند چون جای دو قطبی و چند قطبی شدن در جامعه مفهومی ندارد.

رئیسی با بیان اینکه دشمن دنبال محدود سازی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان است افزود: هرگونه معاهده و پیمانی که ولو به ظاهر دلفریب باشد و با آن بخواهند تاثیر ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی را در منطقه کم کنند باید مسئولین و دست اندرکاران نظام خودداری کنند.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها