خبرهای داغ:
آیت الله مصباح یزدی:

یادمان نرود جایگاه کنونی را مدیون شهدا هستیم/تلاش برای ادامه راه و رسم شهدا

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از دستاورد‌های قابل توجه ایران بعد از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: اکنون باید قدردان این دستاورد‌ها باشیم و باری دیگر به خود یادآور شویم که جایگاه کنونی ایران را مدیون شهدا هستیم.
کد خبر: ۸۹۸۹۰۹۶
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
یادمان نرود جایگاه کنونی را مدیون شهدا هستیم/تلاش برای ادامه راه و رسم شهدا
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی سه شنبه شب در دهمین یادواره شهدای موسسه امام خمینی که در سالن همایش‌های این موسسه برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه برخی از افرادی که دارای ادیان و مذاهب دیگر هستند بیشتر از برخی از مسلمانان و شیعیان از اهل‌بیت (ع) پیروی کرده و از آموزه‌های آن‌ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسلمانان به سه دسته ضعیف، متوسط و آگاه تقسیم‌بندی می‌شوند، عنوان کرد: خداوند برای جهاد عوامل انگیزشی بسیاری را قرار داده است که این عامل انگیزشی برای گروه ضعیف مسلمانان که به مادیات و دنیا اهمیت می‌دهند به دست آوردن غنیمت است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: عامل انگیزشی دیگری که خداوند برای مسلمانان سطح متوسط قرار داده، یک نوع معامله است و آن هم فدا کردن زندگی محدود دنیوی در ازای به دست آوردن عمری بی‌پایان و سرشار از لذت در بهشت است.

وی با بیان اینکه هر عقل سالم و منطقی معامله شهادت و جهاد را با خداوند انجام می‌دهد، مطرح کرد: خداوند نعمت شهادت را به‌آسانی به شخصی اعطا نمی‌کند؛ در دوران جنگ تحمیلی افرادی بودند که شب‌های جمعه به جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه (س) می‌آمدند و از خداوند طلب شهادت می‌کردند، اما نتوانستند به این جایگاه برسند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه مسلمانانی که در بالاترین سطح قرار دارند در گروه انبیا و اولیای الهی شمرده می‌شوند، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در واقعه عاشورا و در لحظه شهادت شعری خواندند که شامل درس‌های بسیاری برای مسلمانان است و آن هم این بود که مسلمانان باید مقابل ظلم و ستم جهاد کنند چراکه خداوند این عمل را دوست دارد.

وی افزود: خداوند انسان را آزاد آفریده و به او قدرت انتخاب داده است، همچنین دنیا را نیز برای استفاده انسان خلق کرده است و افرادی که بتوانند در این دنیای خاکی علاوه بر استفاده درست نعمت‌های الهی، از مکتب اهل‌بیت (ع) نیز بهره‌مند شوند و به دستورات خداوند عمل کنند به سعادت می‌رسند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با تاکید بر اینکه شهدا نزد خداوند متعال یک جایگاه متفاوتی را به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: همگان باید تلاش کنیم تا بتوانیم راه و رسم شهدا را در جامعه زنده نگه‌داریم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم از دستاورد‌های قابل توجه ایران بعد از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: اکنون باید قدردان این دستاورد‌ها باشیم و باری دیگر به خود یادآور شویم که جایگاه کنونی ایران را مدیون شهدا هستیم.
ارسال نظرات