مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خبر داد

معدوم سازی بیش از 230 هزار قطعه مرغ مبتلا به آنفلوآنزا در استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از معدوم سازی 230 هزار قطعه مرغ مبتلا به آنفلوآنزا در واحدهای صنعتی و روستایی استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۰۲۹۸
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی گفت: تاکنون پنج واحد مرغداری صنعتی در چهار شهرستان استان به آنفلوآنزای پرندگان مبتلا شده‌اند که در نهایت منجر به معدوم‌سازی 230 هزار قطعه طیور در این واحدها شد.

وی افزود: همچنین 6 واحد طیور روستایی در شهرستان های زرندیه و خمین به عنوان کانون‌های آلوده شناسایی و 500 قطعه طیور نیز در این واحدها معدوم سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: همچنین عملیات معدوم سازی، ضد عفونی و مراقبت های فعال تا شعاع سه کیلومتری این کانون ها انجام شده است.

شانقی با یادآوری شناسایی سویه جدید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بین پرندگان مهاجر گفت: نفوذ سویه جدید بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به استان مرکزی از نگرانی های این اداره کل است چراکه این سویه تظاهرات شدید از بیماری مشترک بین پرنده و انسان دارد و می طلبد که مردم همراهی لازم را داشته باشند و از تماس، پرورش و خرید پرندگان از هر کانون ناشناس و تایید نشده به ویژه پرنده فروشان دوره گردبپرهیزند و از حضور در اطراف تالاب میقان اراک و آبگیرها و شکار پرندگان مهاجر خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری فوق حاد پرندگان در استان مرکزی مقرر شده است پایش های لازم از طریق اداره کل محیط زیست در اطراف تالاب میقان، آبگیرها، مرغداری ها و واحدهای پرورش طیور انجام و در صورت مشاهده هرگونه تلفات پرندگان نمونه برداری های لازم انجام و دفن بهداشتی این تلفات انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات